Guest Posted April 16, 2010 Posted April 16, 2010 hvordan finner man ut om vannpumpen er ødelagt? e34 m20b20 1988, stianguten
Dirty Posted April 16, 2010 Posted April 16, 2010 sirkulerer vannet. ? kan jo være luft eller noe annet, men vis ikke er den nok død
Guest Posted April 16, 2010 Posted April 16, 2010 d som har skjedd er at det begynte og komme en rasslelyd fra motoren som fulgte turtallet. også begynte den og gå varm på tomgang. og no går den var med en gang helt til eg begynner og kjøre og da holder tempen seg som normalt og den lyden har forsvunnet igjen og eg har allerede sjekket termostaten. har da fått beskjed om at det mest sansynlig er vannpumpen som har laget den lyden og at no er den helt ødelagt og derfor går motoren varm. hvordan kan eg finne ut om det virkelig er vannpumpen?
maartn Posted April 16, 2010 Posted April 16, 2010 Hvis du hører en raslelyd ved økning av turtall høres det ut som vannpumpe ja. Uansett, så koster ikke ny vannpumpe noe særlig og er raskt å bytte, så jeg ville gjort det først iaff. På M50 er lufteskruen på radiatoren, vet ikke om det er slik på M20, men hvis du åpner den og gæsser litt, så skal kjølevæska stå som en foss ut av luftehullet. Da virker vannpumpa.
Recommended Posts