espeng Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Koblet meg til med BMW Scanner diagnose, og fikk opp disse feilkodene på ABS; DEC32 HEX0020 DEC/HEX 255FF. Kan noen fortelle meg hva de betyr, eventuelt hva som er problemet? Både tractioncontroll og ABS lampa lyser.
nimitz Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Da det samme skjedde til meg så var det ABS styreenheten som var gåen. Er du heldig så er det kun en ABS føler som er kaputt.
espeng Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 Har skiftet en sensor som tydeligvis var ødelagt. ABS lampa slukka, men kom tilbake etter ca 1km.
nimitz Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Oftest får de opp ved feilsøk på verksted at venstre føler bak er gåen. Blir det ikke borte ved skifte av denne så er det nok styringsenheten som er gåen. Men ikke fortvil. De er å få tak i brukt på skrotninger både i norge og sverige for et par lapper. Ny ligger vel enheten på rundt 7-8000.
espeng Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 Da får jeg skaffe en brukt enhet, og prøve lykken. Takk for gode tips!
Bjorn86 Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 jeg ville nok først å fremst var jeg deg dra til ett verksted å få dem til å ta en diagnose på ABS systemet ditt, for å finne ut om det faktisk kan være en ABS-føler som er gåen, eller om det faktisk kan være styre enheten. diagnose bør du få gjort for en 4-500kr vanligvis. litt etter hvor lang tid det tar å finne ut hva som er feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå