Gå til innhold

Helicoil/Time-sert i Norge?


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Gjengene i ene hullet for strekkboltene på min 725tds (M51d25) er gåen, og jeg tenkte å prøve med løsgjenger. Er det noen som vet noensteds i Norge man kan få kjøpt dette til M11?

Har lest meg frem til at Helicoil og Time-sert skal være bra til toppbolter, så det er i utgangspunktet dette jeg er ute etter, dersom ingen har noe like bra å anbefale.

Forslag noen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka de settene Würth hadde på nettbutikken sin, men ingen av de to settene inneholder M11 dessverre. Kanskje jeg skal ringe å høre om de kan skaffe på bestilling.

Tenkte å ta en tlf til Cylmo også, siden de garantert har litt erfaring med sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk jeg har snakket med er i utgangspunktet litt skeptisk til løsgjenger, men når det selges sett som er beregnet på akkurat dette så må det jo være bra nok?

Eneste som er litt kjedelig med motoren min er at toppen skal festes med sånn et vanvittig moment: 90nm - løsne 180 grader - 50nm - 90grader - 90grader - varmkjøring - 90grader

Virker det tvilsomt at løsgjenger vil tåle noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helicoil skal være godt nok disse selger vi til Helicopter verksted med serfikater og blir solgt til bilverksted ;) Har hørt mange som er skeptisk til disse men må være en grunn til disse kundene alltid kommer tilbake og skal ha det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helicoil skal være godt nok disse selger vi til Helicopter verksted med serfikater og blir solgt til bilverksted ;) Har hørt mange som er skeptisk til disse men må være en grunn til disse kundene alltid kommer tilbake og skal ha det igjen.

Dette høres jo betryggende ut da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mere tro på timesert av egen erfaring

Ender vel opp med Timesert etter mye frem og tilbake. Trodde først jeg hadde M11 bolter, noe som viser seg å være feil. På GS målte de fysisk dimensjonen boltene de lagerfører og fant ut at dette er M12. Dette forenkler prosessen noget. Fikk også tips om å snakke med Martin Schancke, da han selger en oppgradert versjon av Würth-settene man får kjøpt.

Sendte ham først en mail der jeg forklarte problemet, og en time senere ringer han meg faktisk på mobilen for å høre nærmere hva dette gjelder :)

Etter en halvtimes prat om både Helicoil og Timesert, tilbyr han seg å låne meg verktøyet sitt, og sende med en Timesert-foring i rett dimensjon. Jeg fikk også en meget bra beskrivelse på hvordan jeg skulle gjøre dette, og han presiserte viktigheten av å få boret fullstendig i vater. Satser på å få låne meg en magnetboremaskin med et lokalt firma.

Skal ringe ham opp igjen når jeg har funnet ut helt sikkert hvilken stigning det er på strekkboltene mine. Antar at det er M12x1.5, men er ikke helt sikker ennå.

Alt i alt en meget trivelig mann med rikt språk denne Mr. Rallycross :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...