LeSaboteur Skrevet April 17, 2010 Share Skrevet April 17, 2010 Jeg har akkurat kjøpt meg en BMW 116i, 2005. I går bytta jeg til sommerdekk på bilen min, og etter dette drar bilen til en av sidene når jeg kjører (varierer med hvilken side). Jeg vil presisere at den overhodet ikke gjorde dette med vinterdekkene på. Sommerdekkene er rimelig godt slitt. Nesten ikke spor på siden av dekkene. Kan slitte dekk være årsaken? Alle 4 dekkene er helt like, bortsett fra at 2 av de er mer slitt en de 2 andre. Noen som kan hjelpe meg med et fornuftig svar? Pfh. takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet April 17, 2010 Share Skrevet April 17, 2010 Hvis dekkene er veldig slitt på sidene, så er det ikke rart at bilen sporer. Min gamle E34 var slik. Etter jeg bytta dekk så ble det bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 17, 2010 Share Skrevet April 17, 2010 Først og fremst: skjekk lufttrykket! Jeg gjetter at det sitter runflat-dekk på sommerhjula. De er kjent for slik oppførsel. At de er slitt gjør det garantert ikke bedre. Bytt dekk og spander på deg en hjulstillingskontroll hvis de er veldig skeivslitt (dette kan også komme av at de er blitt kjørt med for lavt trykk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeSaboteur Skrevet April 17, 2010 Forfatter Share Skrevet April 17, 2010 Ok, da kjøper jeg nye dekk first thing on monday! Takk så mye for hjelpa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 17, 2010 Share Skrevet April 17, 2010 Har akkurat hatt samme med 1eren vår, Goodyear runflat i 205/55-16" på fremhjulene (tipper 4mm igjen), helt grusomt, svingte mye mer enn hva rattutslaget tilsa, trodde det var noe alvorlig feil. Satte de nye Hankook-dekkene (ikke akkurat noe superdekk det heller) foran og flytta Runflatene bak, og vips var bilen helt fin... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet April 17, 2010 Share Skrevet April 17, 2010 Det gjør e30'en min og, men de er slitt i kantene. Men det blir man vant til:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ost_ost_89 Skrevet April 17, 2010 Share Skrevet April 17, 2010 4-hjulskontroll og nye dekk gav sinnsykt mye forskjell på min e46! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeSaboteur Skrevet April 19, 2010 Forfatter Share Skrevet April 19, 2010 Da har jeg kjøpt nye dekk i dag, og det funka som faen. Er som å kjøre en helt annen bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 19, 2010 Share Skrevet April 19, 2010 Godt å høre! Tydeligvis ganske følsomme for dekk disse 1erne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 19, 2010 Share Skrevet April 19, 2010 Flott at det ordna seg! Dekk har utrolig mye å si da det er det eneste som faktisk er i kontakt med vegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå