Gå til innhold

Akkurat bytta dekk, bilen drar til sidene.


LeSaboteur
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg en BMW 116i, 2005. I går bytta jeg til sommerdekk på bilen min, og etter dette drar bilen til en av sidene når jeg kjører (varierer med hvilken side). Jeg vil presisere at den overhodet ikke gjorde dette med vinterdekkene på. Sommerdekkene er rimelig godt slitt. Nesten ikke spor på siden av dekkene. Kan slitte dekk være årsaken? Alle 4 dekkene er helt like, bortsett fra at 2 av de er mer slitt en de 2 andre.

Noen som kan hjelpe meg med et fornuftig svar?

Pfh. takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: skjekk lufttrykket!

Jeg gjetter at det sitter runflat-dekk på sommerhjula. De er kjent for slik oppførsel. At de er slitt gjør det garantert ikke bedre.

Bytt dekk og spander på deg en hjulstillingskontroll hvis de er veldig skeivslitt (dette kan også komme av at de er blitt kjørt med for lavt trykk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat hatt samme med 1eren vår, Goodyear runflat i 205/55-16" på fremhjulene (tipper 4mm igjen), helt grusomt, svingte mye mer enn hva rattutslaget tilsa, trodde det var noe alvorlig feil. Satte de nye Hankook-dekkene (ikke akkurat noe superdekk det heller) foran og flytta Runflatene bak, og vips var bilen helt fin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...