AutoMartin Skrevet April 18, 2010 Share Skrevet April 18, 2010 Har en stund hatt en "rumlende" støy fra bakaksel. Trodde det kom fra ene hjullageret, så byttet det. Men støyen er der forsatt. Den blir mer og mer intens jo fortere jeg kjører, og den fyller hele kupeen med støy. Hva er dette? Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet April 18, 2010 Share Skrevet April 18, 2010 Innmaten i diffen kan være slitt, evt. foringer/stag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoMartin Skrevet April 18, 2010 Forfatter Share Skrevet April 18, 2010 Kan det hjelpe og skifte oljen på diffen tro? Tror ikke det er foringer/stag da dette ikke er støy i form av slag eller dunk, men en vedvarende uling, som om noen lager er dårlige. Hva med lageret som holder mellomaksling på plass?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet April 18, 2010 Share Skrevet April 18, 2010 Lager til mellomaksel pleier som regel å gi vibrasjoner i tillegg til lyd. Som winchester sier, tror jeg også at et lager i diffen kan være feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet April 18, 2010 Share Skrevet April 18, 2010 Kan det hjelpe og skifte oljen på diffen tro? Tror ikke det er foringer/stag da dette ikke er støy i form av slag eller dunk, men en vedvarende uling, som om noen lager er dårlige. Hva med lageret som holder mellomaksling på plass?? Sjekk etter spon når du tapper olja, da er det mest sannsynlig diffen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet April 18, 2010 Share Skrevet April 18, 2010 Lager til mellomaksel pleier som regel å gi vibrasjoner i tillegg til lyd. Som winchester sier, tror jeg også at et lager i diffen kan være feilen. Kronhjulet og pinjongen er trolig slitt ettersom diffen trolig er gammel. Har samme uling i diffen på min E30 320 fra 1984, noe som er ganske forståelig etter 26 år i bruk. Åpne diffen og sjekk så ser du det ganske lett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet April 18, 2010 Share Skrevet April 18, 2010 Lager til mellomaksel pleier som regel å gi vibrasjoner i tillegg til lyd. Som winchester sier, tror jeg også at et lager i diffen kan være feilen. Kronhjulet og pinjongen er trolig slitt ettersom diffen trolig er gammel. Har samme uling i diffen på min E30 320 fra 1984, noe som er ganske forståelig etter 26 år i bruk. Åpne diffen og sjekk så ser du det ganske lett. Min e30 har også dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet April 18, 2010 Share Skrevet April 18, 2010 Få som ikke har det, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoMartin Skrevet April 18, 2010 Forfatter Share Skrevet April 18, 2010 hvilken type olje kan jeg bruke på diffen da? Og går det å blande "lifetime" oljen med annen olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet April 18, 2010 Share Skrevet April 18, 2010 Anbefalt diffolje er Castrol Saf-Xj, brukt på de fleste bmw'er både med og uten diffbrems Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå