Gå til innhold

Oppskift på mont av reg reim M40??


kjellan
 Share

Anbefalte innlegg

kammen skal stå med di 2 første knastene sprikende ca45 grader til ver sin side opp , på silynder 1 (nermest radiator)

den firkanten som står fremst på kammen har 2 hull, og di skal stå oppover, umulig å ta feil av det,

da står toppen i 0

og bunndelen kan låses av/Ø.D ved å stikke en 8mm skru gjennom et hull på girkasse, så den låser av svinghjulet,

vis ikke kan man kjenne seg frem til Ø.D ved å stikke et tynt langt skrujern i plugg hul på silynder nr 1 og tørne motoren med en 22 kopp på veiva,

da kan man se hvor motoren stå i 0

da er det bare å sette på reima og stramme denne til,

turn motor for hånd etter at du har strammet og sjekk at alt er ok

(ingen ting tar i eller låser seg)

HUSK: ved å ikke låse av bundel og kun kjenne seg fra er sjangsen stor for at du får 1 knast feil på registeret,

anbefales å låse av bunndel,

håper dette var til noe hjelp

lykke til

mvh

;)

o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har M40 regreima dratt over er det bøyde ventiler. Har sett et titalls M40r med regreimsbrudd eller overhopp nå, og ingen kommer fra det uten ventilbøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...