Jump to content

Oppskift på mont av reg reim M40??


kjellan
 Share

Recommended Posts

kammen skal stå med di 2 første knastene sprikende ca45 grader til ver sin side opp , på silynder 1 (nermest radiator)

den firkanten som står fremst på kammen har 2 hull, og di skal stå oppover, umulig å ta feil av det,

da står toppen i 0

og bunndelen kan låses av/Ø.D ved å stikke en 8mm skru gjennom et hull på girkasse, så den låser av svinghjulet,

vis ikke kan man kjenne seg frem til Ø.D ved å stikke et tynt langt skrujern i plugg hul på silynder nr 1 og tørne motoren med en 22 kopp på veiva,

da kan man se hvor motoren stå i 0

da er det bare å sette på reima og stramme denne til,

turn motor for hånd etter at du har strammet og sjekk at alt er ok

(ingen ting tar i eller låser seg)

HUSK: ved å ikke låse av bundel og kun kjenne seg fra er sjangsen stor for at du får 1 knast feil på registeret,

anbefales å låse av bunndel,

håper dette var til noe hjelp

lykke til

mvh

;)

o

Link to comment
Share on other sites

Har M40 regreima dratt over er det bøyde ventiler. Har sett et titalls M40r med regreimsbrudd eller overhopp nå, og ingen kommer fra det uten ventilbøy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...