kjellan Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 Noen her som vet om det finnes en betegnelse\forklaring på reg reim stilling til B18M40 motor?? Reima har hoppet over så jeg vet ikke hvordan hjulene skal stå når jeg setter den riktig på. Takker for all hjelp..
vegard89 Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 hoppet over? gått bra med motoren da? nei kan jo prøve å google men er ikke sikkert det ligger noe om dette på nettet, men værdt et forsøk
kjellan Posted April 18, 2010 Author Posted April 18, 2010 Har hoppa over litt ja. Få sotte reima riktig ijenn så kan komp måles . Får sattse på det beste. Har googla litt men ser dårlig ut. Får sjekke med lokale verksted i morgen
sigerfjord-karosseri Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 kammen skal stå med di 2 første knastene sprikende ca45 grader til ver sin side opp , på silynder 1 (nermest radiator) den firkanten som står fremst på kammen har 2 hull, og di skal stå oppover, umulig å ta feil av det, da står toppen i 0 og bunndelen kan låses av/Ø.D ved å stikke en 8mm skru gjennom et hull på girkasse, så den låser av svinghjulet, vis ikke kan man kjenne seg frem til Ø.D ved å stikke et tynt langt skrujern i plugg hul på silynder nr 1 og tørne motoren med en 22 kopp på veiva, da kan man se hvor motoren stå i 0 da er det bare å sette på reima og stramme denne til, turn motor for hånd etter at du har strammet og sjekk at alt er ok (ingen ting tar i eller låser seg) HUSK: ved å ikke låse av bundel og kun kjenne seg fra er sjangsen stor for at du får 1 knast feil på registeret, anbefales å låse av bunndel, håper dette var til noe hjelp lykke til mvh o
Eksos Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 Litt vanskelige merker på M40, her ser du dem iallefall..
oddis Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Har M40 regreima dratt over er det bøyde ventiler. Har sett et titalls M40r med regreimsbrudd eller overhopp nå, og ingen kommer fra det uten ventilbøy.
Eksos Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Ett hakk går fint på M40 etter min erfaring, er det to kan det gjerne vere verre, har heldigvis ikke erfaring med det
xzeron Posted April 25, 2010 Posted April 25, 2010 Viss ventilene har troffet stempelet har du mest sansynlig bøyd dem, De er ikkje noe problem å bytte ventiler på denne motoren,
jensemann23 Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 Har delemotor liggende hvis du har bruk for ventiler osv. På Hitra:)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now