Joakim_fug Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Hei, skal bytte listene på min e34, lurte på hvordan disse sitter festet og hvordan man tar dem av??=)
winchester Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Litt fordel at du forteller hvilke lister det er snakk om. Dørlister? Taklister?
Joakim_fug Posted April 19, 2010 Author Posted April 19, 2010 Det er snakk om de listene som går rundt vinduene på utsiden, de som somregel er blanke!!
winchester Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Det er som oftest en helvetes jobb, da disse sitter hardt fast, og blir ofte bendet i alle kanter når man tar de av. Men om du ikke har sansen for å maskere rundt de, matte de ned og lakkere de svart, må du kjøpe nye shadowline lister hos GS/Koed eller andre som har de i produksjon. Festemåten på E34 er for meg ukjent, men om du likevel skal bytte de ut kan du bare rive ta tak og rive med du greier til de kommer av.
opeth84 Posted April 20, 2010 Posted April 20, 2010 matte ned med hva da? kanskje jeg skal gjøre dette med min E39
Lapin Kulta Posted April 20, 2010 Posted April 20, 2010 Hvis ikke listene er veldig skadet, kan du fint matte de ned me matteklut. Er der touring eller sedan det er snakk om? På min E34 touring er listene på dørene og under bakvinduet "klemt på". Det vil si at du må trekke de rett opp, pga at de står på en fals på døren. Som nevnt ovenfor, dette blir fort litt jobb. Men et tips jeg kan gi er å bruke en telflonkile og sette i underkant, og banke de opp. Hvis det er touring, sitter listen som er over dørene med klips, disse må du trekke rett ut. Et tips er å starte fremst og jobbe deg bakover. TRegn med at disse klipsene blir ødelagt under demontering. Du trenger ca 30 nye klips, 15 på hver side. Når du kommer til bakvinduet, ligger den øverste lista under en pakning. Denne er HARD. Du kan gjøre den lettere å jobbe med ved å varme den opp med varmluftspistol. Så, bare å smøre deg med tolmodighet å begynne. Lykke til!
Joakim_fug Posted May 5, 2010 Author Posted May 5, 2010 Fikk tatt av listene i går, var ikke så vanskelig som jeg hadde trodd, Tok bare et skrugjern og bendte den forsiktig ut foran, og så var det bare å bende dem av bakover, Ble ingen skader eller brekker på lista, men som nevnt over her må jeg nok ha noen nye festeklips:P
Joakim_fug Posted May 26, 2010 Author Posted May 26, 2010 Har også fått satt disse listene på min egen bil nå, ble bra, var litt knot å få dem på rundt bakvinduet(touring) ellers gikk det veldig greit=)
Recommended Posts