Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en e36 sedan jeg skal prøve meg litt på bane med i år :D

Det er for øyeblikken en helt orginal 325i fra 91

Er det noen som har tips om hva som bør gjøres?

Det skal bli arbeidsbil\lekebil\banebil!

Har tenkt litt på lett ribbing, ta ut baksete etc.

Kom me tips [-o<

Skrevet

Understell, stol, oppgradere bremser og kjøpe diffbrems.

Jeg har 40% diffbrems utv. 3,15 fra bilen på bilde om du trenger. Fra denne har jeg også Bilstein Pss9 fjærbein foran og ene siden bak. Den siste er desverre ødelagt etter at jeg ble påkjørt.

Har også diverse andre deler om det er interessant.

o99lfhcmuqcwmr5as5sn.jpg

Skrevet

Du kan jo ta deg en tur å se hva jeg har gjort med min når du er i byen.:)

Men Hans Wilhelm har ramset opp det meste.:)

Mulig jeg har noe M3 deler jeg kan skille meg med om min går igjennom biltilsynet neste fredag.

Skrevet

Den er godkjent senket med apexi fjærer og org dempere nu, er det da noe stress å sette inn coilovers uten for mye styr?

Har montert stabstag i bagagerom som jeg hadde liggende( vet ikke om det er så mye hjelp men)

Har tenkt litt på å ta ut baksete, og dem gummimatta under der for å lette den litt, å evt lime på sånn filt, som på bilde her, http://img.photobucket.com/albums/v314/ ... e020-2.jpg

Skrevet
hehe. Fikk du egentlig tid til å få noe forhold til den?:P

Iløpet av de 2 dagene jeg brukte den på Rudskogen ifjor vår var det gjort! Men har vel endel med at det var den første bilen jeg har hatt som var egnet til den slags. Så det er nok egentlig mer at jeg ble bitt av banekjøringsbasillen med den bilen, enn selve bilen tror jeg. Har fremdeles vraket stående, da jeg ikke har fått plukket av alle delene enda. Er vemodig å se på den :-(

Men er godt fornøud med den lille gule også :applause:

Skrevet
Den er godkjent senket med apexi fjærer og org dempere nu, er det da noe stress å sette inn coilovers uten for mye styr?

Har montert stabstag i bagagerom som jeg hadde liggende( vet ikke om det er så mye hjelp men)

Har tenkt litt på å ta ut baksete, og dem gummimatta under der for å lette den litt, å evt lime på sånn filt, som på bilde her, http://img.photobucket.com/albums/v314/ ... e020-2.jpg

Tror du skal ha kjørt en del før du merker forskjell med og uten baksete.

Om du har det understellet nå, så kan du jo prøve å se hvordan det fungerer, men jeg antar at det vil være like greit å kjøpe et KW V1 / V2 eventuellt et Ksport kit.

Forøvrig så passer banehjula jeg har med det understellet du har nå.;)

Skrevet

Tja, er ikke mer stress enn vanlig selvom den er senket fra før.

Stivere/justerbare stabstag kan vel også være verdt å vurdere ja. Ikke mellom dempertårnene som du har, men men stabstagene under bilen. Har dette også jeg...

I min hadde jeg ikke baksete eller matter etc bak. Blir noen kilo av det, men ikke enormt mye. Det ser veldig racing ut da! Jeg har tatt ut baksetene på min nye bil (se signaturen). Den filten så veldig fin ut. Lurer på om jeg skal gjøre noe lignende. Takk for tipset!

Forøvrig er 4 punkt belter absolutt å anbefalle slik at du slipper å sitte å holde deg fast på banen.

Skrevet
hehe. Fikk du egentlig tid til å få noe forhold til den?:P

Iløpet av de 2 dagene jeg brukte den på Rudskogen ifjor vår var det gjort! Men har vel endel med at det var den første bilen jeg har hatt som var egnet til den slags. Så det er nok egentlig mer at jeg ble bitt av banekjøringsbasillen med den bilen, enn selve bilen tror jeg. Har fremdeles vraket stående, da jeg ikke har fått plukket av alle delene enda. Er vemodig å se på den :-(

Men er godt fornøud med den lille gule også :applause:

Det er nok noe med det vil jeg tro ja!

Men så funket den meget bra og den gamle 328n...

Skrevet

Tror du skal ha kjørt en del før du merker forskjell med og uten baksete.

Om du har det understellet nå, så kan du jo prøve å se hvordan det fungerer, men jeg antar at det vil være like greit å kjøpe et KW V1 / V2 eventuellt et Ksport kit.

Forøvrig så passer banehjula jeg har med det understellet du har nå.;)

Setene i seg selv er ikke så tunge, men alle mattene og driten veier faktisk endel. Tror det blir noen titalls kilo tilsammen på en sedan. Særlig støyisoleringen på hattehylla er BLYTUNG!

Skrevet

Kom også med tips om hva som er unødvendig i en e36.

Det som er unødvendig, skal ut :)

Har funnet ut at jeg skal kjøpe Sparco Evo3 stolen i svart.

Skal også ha sparco sæler, noen som har forslag til hva som passer sort stol?

svarte belter, eller rød, grå, blå?:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...