Daske Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 Har skaffet meg en BMW 520i (uten motor, ledningsnett og hjerne) Lurer på hvilke motorer som kan "gli inn" og passer på kransen på girkassen uten sveising av nye motorfester og andre tilpassninger. Lurer også på hvilken motor dere ville ha brukt? er veldig ivrig på å få i gang dette prosjektet men må selfølgelig samle litt info først forhåpentligvis blir dette ett glis utover sommeren med litt hjelp Mvh: Robin
Hauso Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 Hvor gammel er den da? har den m20 motor, eller m50? Eller.. Hadde/skal ha? Dette har med prefacelift og facelift å gjøre. Det enkleste er å sette i en motor som har stått i den.. Det passer jo med fester, og ledningsnett, da det er lett å få kødd med dette om du ikke vet hva du holder på med. Uansett, lykke til, og velkommen til Bimmers.no:D
Daske Skrevet April 21, 2010 Forfatter Skrevet April 21, 2010 Bilen er en 89mod. og ønsker ikke å ha en motor som er på 2,5l. Motorledningsnett er ikke mye til hinder hvilken. Takk Takk måtte nesten opdrette bruker her, har hørt mye bra om dette forumet og at det er fult av hjelpsomme personer
Hauso Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 Da mener jeg at den har m20b20 motor.. rett meg om jeg tar feil.. Men uansett, så ville jeg prøvd å få tak i en slik motor i grei stand til en billig penge.. Sjekk ut salgstråden her, og evt legg ut en post i ønskes kjøpt tråden:) Du har også en liste over seriøse selgere/kjøpere, som kan hjelpe deg litt på vei. Er desverre mange "luringer" her, som svindler folk for mindre pengebeløp.. Joda, bimmers er et kongeforum! Dette myye takket være Gunnar! Her er det bare å sette seg ned å lese seg klokere på alt som kan leses:) Lykke til med bilen din;)
opeth84 Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 mest sannsynlig b20 motor ja. m50 kom vel til nyere 5-serien (e34). hadde iallefall det på min 92 mod.
Sturlis Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Mellom 88 og 90 kom 520'n med m20b20 motor ja =)
Daske Skrevet April 25, 2010 Forfatter Skrevet April 25, 2010 hehe, my bad. det er en 1989 mod E34 og hadde en liten taleleif, ønsker 2,0l(24v) eller 2,5l
Daske Skrevet April 26, 2010 Forfatter Skrevet April 26, 2010 Har ett lite problem med mitt prosjekt, mistenkte tidligere at varmeregisteret i kupèn hadde revnet og begynte ett prosjekt for og få den ut og så når jeg fjernet viften bak motor at det var fortsatt vann der! Skal det ikke være en slags drenering for vann som kommer inn der? Og i tilfelle hvor? Hvist det ikke er tilfelle så leter jeg etter noen som kunne forklart meg litt nermere hvordan jeg bytter varmeregisteret i bilen, Ligger litt merkelig til Håpe på hjelp Mvh: Robin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå