Kenni Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 Radiator/kjølesystemet lekker men jeg har ikke sett hvor. Er det noen som vet om et svakt punkt hvor jeg kan begynne å lete? Tømte oppi noe radiatorsement i dag så får se om det funker.
The_transporter Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 kan nesten helt sikkert si at det er radiatoren din det er vel det svakeste punktet på hele bilen? den blir sprø og tørr etter kort tid, og lekker fort! sjekk på førersiden av radiatoren , nedover langs plasten.. nesten garantert sprekker der! e39 radiatorer er søppel!
Kenni Skrevet April 22, 2010 Forfatter Skrevet April 22, 2010 Er det mye pes å skifte radiatoren? Ser at de har greie priser hos radiatorservice. Er også på tanken om å gamble på at den holder ut til jeg kommer til Spania neste uke. Vil tro at det er endel billigere å skifte der. Er det slik at jeg kan ende opp med å stå lang autobahn med blåst radiator?
Kenni Skrevet April 23, 2010 Forfatter Skrevet April 23, 2010 Snakket med en radiator fyr i går. Radiator på BMW er en svakhet. Grunnen for dette er at det ikke er beste plasten som er brukt pluss at overtryksventilen i ekspansjonstanken satt seg når den begynte å dra på årene. Et billig alternativ var å bytte ut lokket med etpartre års mellomrom for å ungå dette. For mitt vedkommende så har jeg levert bilen inn på verksted nå for å skifte. Er lei av å mekke selv nå. Rundt 3500,- på mekonomen for radiator og arbeid.
sveinen Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Har selv en E 39 som jeg skiftet radiator på.. Den lakk under dekselet som holder ekspansjonstanken sammen med radiatoren.. Er ikke all verden å skifte, men litt rot som det bruker å være når en skal lufte systemet etterpå...
Bimmerlars Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Sjekk ekspansjonstanken. Den er meget enkel og skifte. Av med Venstre radiatorfeste og de to torx 25 skruene. Fjærn dekselet og dra dukken rett opp. Må ta i en del.
Kenni Skrevet April 23, 2010 Forfatter Skrevet April 23, 2010 Fant ekspansjonstank hverken hos GS, koed eller mekonomen. Fikk inntrykk av han radiatormannen jeg snakket med at dette er en "unit" siden han ikke nevnte noe om kun ekspansjonstanken. Kunne jo også være at han bare ville selge meg en hel radiator.
Paulus Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 BMW delenr. ekspansjonstank E39 520i Touring produsert etter 09/98 : 17111436381 Før 09/98 : 17111712835 Koster under 500 kr. Løp og kjøp ///P
Kenni Skrevet April 23, 2010 Forfatter Skrevet April 23, 2010 Hmm. Ser man det. Alt jeg ikke får med meg. Jeg får prøve i løpet av helgen å finne ut om det er i ekspansjonstanken lekasjen er. Det kan jo virke som at det er den som ryker på bilene. Noen gode forslag for å finne ut av det uten å gjøre formye arbeid.
Citrus Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 kan nesten helt sikkert si at det er radiatoren din det er vel det svakeste punktet på hele bilen? den blir sprø og tørr etter kort tid, og lekker fort! sjekk på førersiden av radiatoren , nedover langs plasten.. nesten garantert sprekker der! e39 radiatorer er søppel! Da har dette skjed for andre gang hos meg. Så spørsmålet er: Finnes det en alternativ radiator som er bedre enn orginal?
TheBirg Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Tøm av allt radiatorvann før det klinet du helte oppi griser til mere enn det har gjort. Ekspansjonstanken er ikke feil sted og begynne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå