Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selger en kasse i bra stand fra E38 730 med M60B30 motor. Samme kasse som står i E34 530 V8. 180.000 km. Selgeren sa at kassen var fin å gire med. Er jo sjelden feil med de kassene. Og en E38 blir ikke råkjørt slik en 3 serie ofte blir. Disse kassene er etterspurt og rimelig sjeldne. Jeg har også svinghjulet til denne kasse. De er enda sjeldnere til salgs brukt og er dyre å kjøpe. Clutchen bør byttes.

Har også giroverføring og mellomaksing til E34. Da er du langt på vei berget for å bygge om din 530 med aut. til manuell giring. Du kan regne med å få en betydelig raskere bil med manuell kasse i forhold til med aut. Du føler nok at motoren gir 30-50 hk mer.

5 trinns kassen med svinghjul koster 7.500 kr. Giroverføringen koster 500 kr og mellomakslingen 1. 700 kr. Svinghjulet selges ikke separat. Men kassen kan selges for seg for 4.500 kr.

5 trinns pakkeløsningen kan også brukes på en 540. Jeg har selv planer om dette på et av prosjektene mine. Skal gå fint hvis motoren ikke råkjøres.Kompisen til en bekjent av meg bruker 5 trinns kasse med 4 liter V8. Og med M5 diff som gjør at bilen har veldig kort utveksling. Der er det hjulene som spinner til over 100 km/t og ikke clutchen som slurer. Det funker topp på den bilen. Så han har ikke slureproblem pga for liten clutch. Men diffen planlegges byttet pga 3.500 omdr. i 100 km/t.

Hvis du trenger en M60B30 motor har jeg den til salgs for 3.000 kr. Den blir levert med aut. ledningsnett. 250.000 km. Eller pakkepris på 10.000 kr for 3 liter motor med kasse, svinghjul og giroverføring.

Jeg kjører i nærmeste framtid strekningen Stavanger - Hamar langs E39, E18 og E6. Denne pakken kan leveres i nærheten av der jeg kjører for å gjøre det enkelt og rimelig for deg. Begynner kanskje turen bort på søndag. Og reiser tilbake på tirsdag . Starter turen en annen dag, er returen 2 dager senere.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Skrevet

Det blir mest sannsynlig avreise på onsdag. Kassen kan da tas med for å spare fraktkostnader.

Kassen veier over 35 kg og kan ikke sendes med Posten. Er noen interessert som bor andre steder enn langs min kjørerute kan jeg sende med TollpostGlobe. Har rabattavtale med 50% avslag.

Har du en 530ia der kassen begynner å bli dårlig er ombygg til manuell kasse fornuftig. Bilen blir mye sprekere i tillegg og får høyere verdi ved et senere salg.

Skrevet

sånn kasse har jeg kjøpt av deg, og den fikk jeg prøvd nå her om dagen, alt var som du sa, altså i orden..

og ang svinghjul folkens... det brukte jeg 4mnd på å få tak i !!!!!! :P

Skrevet

Takk for positiv tilbakemelding, gkw89. Og er glad for at kassen du kjøpte er i orden. Fungerer 5 trinns kassen bra med 4 liter motor? Tror at det er fin match i alle fall i en e30.

Her får du også med svinghjul og brukbar clutch. Ingen ventetid for å få V8 prosjetet klar.

Mange bruker disse kassene ved V8 ombygg på E30. Og også E28 og E24 biler.

Skrevet

den spinner som h*****e i hvertfall, på 4.gir i 40km/t LETT!! :P

så angrer ikke ett sekund, hvis du kjeder deg kan du gå på prosjekt tråden min, er noen filmer på de siste sidene der nå =)

Skrevet

Det høres bra ut. Kanskje du må få deg diff slik at bilen går framover i stedenfor å spinne?

Jeg går og med planer om å bygge en 4 liter V8 i en E36. Men det er mye vanskeligere og dyrere enn i E30. Så blir det kanskje 3 liter V8 i en E30. Skal sjekke ut tråden din etterhvert.

V8 er tingen hvis en skal få mye krefter for lite penger. Bare mer arbeid som må gjøres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...