Gå til innhold

E36 Compact med M50B25, M3-bremser ++


haavard
 Share

Anbefalte innlegg

Selger min 316 E36 Compact, hel eller i deler.

Dette er et bra objekt som delebil til en E30, eller hvis noen vil sette den sammen slik jeg tenkte.

Dette skulle bli en artig vinter/banebil (eller en kul rat?), men har ikke noe lokale lengre, og har en coupe som skal få all oppmerksomhet. Så må få unna hele sullamitten.

Delvis demontert interiør. Påbegynt flytting av batteriet til bak. Wiechers stag foran og bak.

Karroseriet er meget dårlig, da den har vært krasjet på venstre side tidligere, og er svært dårlig arbeid etter dette. Det er ikke mye rust. Nye skjermer og grill (veng).

Bilen har bare gått 116k km. Import fra Tyskland i 2000/2001.

Av deler som er nevnbare;

- Dypt "rally-ratt" med tilhørende nav.

- Z3 2,8L komplett bakstilling, med helt nye zimmermann ventilerte/slissa bremseskiver og myke HAWK bremseklosser.

- M3 3.2 frambremser med nye skiver/klosser av samme merke som bak. Helt nye coilovers av merket sportmax, eller noe i den duren.

- M50b25 uten vanos gått ca. 215k km, fra E34 med automat.

Denne er det montert grenrør med 2,5" eksos og to potter til E36.

Letta svinghjul (fidenza) og 6-pukks clutch med 316-kassa med shortshift. Turner motorsport oversized reimhjulssett. Jeg har forskjellige ledningsnett til denne, både til E34 og E36.

- De fleste ettermarkedsdelene er handlet hos turner motorsport.

Det som gjenstår er å koble opp motorledningsnett, clutch, bremser, ny håndbrekkswire, korte inn mellomaksel/få i en 323ti-aksel. Montering av diff og div.

Har noen bilder i prosjekttråden. Men skal få tatt noen nye, som viser hvordan den står i dag.

viewtopic.php?f=11&t=74209&hilit=compact&start=15

Kontaktinfo:

Håvard Nigardsøy

48350929

haavardni (snabel-A) gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...