lorve Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2010 Bilen er for tiden på vinterlagring, skal ta bilen heim i februar/mars og bjunde skikkelig på bilen( fjerne all rust, hellakkering osv) Noe nye ting, har fått montert stabstag under bilen forran og bak, kjøpt gateslicks og justert ventilene. Her er 2 bilder fra våler i september ( Søren hvor glatt det var på banen lørdag )
jandaa Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 ser bra ut! mistenker at de et rust/corrosjon i kjølevannskanalene dine viss væsken blir brun. Såg på motoren min og var dette et problem, men jeg har jo motoren i deler så fikk flushet godt med høgtrykk så mesteparten vart bra igjen;) men prøv å flush igjennom systemet med noe radiatorrens eller noe så kommer det seg nokk
lorve Skrevet April 18, 2011 Forfatter Skrevet April 18, 2011 Hei , har kjørt til strømstad og henta en S50B30, som jeg kjøpte av thomashm5. Blir nok til og hive i motor og få den til og funke før det blir hellakkering Motorn har gått ca 180 000 km og er godt vedlikeholdt ifølge papirer, er montert kent kammer og en kraftigere clutch noen som har noen erfaringer med kent kammer? Bilder:
316 Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Ho ho ho, nå snakker vi moro ja ! Liker bilen din svært godt, meget pent med m-tech1.
lorve Skrevet April 19, 2011 Forfatter Skrevet April 19, 2011 Ho ho ho, nå snakker vi moro ja ! Liker bilen din svært godt, meget pent med m-tech1. Takktakk Har et lite spørsmål, hvordan gjør folk det med bensinpumpe ? den originale greier vell ikke og levere nok til denne motoren? Bytter bare om pumpa under bilen? (Preface har 1 i tank og en under bilen)
lorve Skrevet April 21, 2011 Forfatter Skrevet April 21, 2011 Har tatt en liten økt idag, skrudd av toppdeksel ,innsug og rensa veivhusventilasjonen. Skal glassblåse toppdeksel innsug å få det pulverlakkert Såg meget bra ut under toppdekselet, nye kammer og rent og pent Imorgen skal jeg prøve å få ut m20-en Noen bilder: trodde jeg kom til og finne mer dritt en det her Bilen med banefelger og R888
Østgaard Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Ditte blir gromt Håvard! Plana om å få den ferdi til sesongen? Vil ikkje selle m20 bakpotta da?
lorve Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 Har tatt ut m20-en idag gikk ganske greit, fikk god hjelp av brudern til og manøvrere krana menst jeg manøvrerte motor og girkasse. eksosen var noe dritt og løyse Hardykoblinga var nesten delt i 2!, har merket litt vibrasjoner i det siste så den var nok grunnen til det Hardyen:
lorve Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 Ditte blir gromt Håvard!Plana om å få den ferdi til sesongen? Vil ikkje selle m20 bakpotta da? Blir nok ikke helt ferdi denne sesongen, men skal nok få motor til og gå, å prøve den litt selle, tjaa, kansje det Skal tenke litt på det
lorve Skrevet April 23, 2011 Forfatter Skrevet April 23, 2011 Har ribba bilen innvendig idag, teppet var helt forjævlig og få ut, fullt av vann også Fant 2 rusthull fremme med pedalene ellers var der bare noen få flekker med overflaterust. Noen bilder: Noen av de forrige eierene har tetta hull med sparkel
lorve Skrevet April 25, 2011 Forfatter Skrevet April 25, 2011 Visst noen er intressert i m20b25 med alt, så send en pm
lorve Skrevet Juli 9, 2011 Forfatter Skrevet Juli 9, 2011 Hei! Har stått litt stille dette prosjektet grunnet huskjøp, men har fått litt tid i det siste. Har sveiset en del rust og fått lakket toppdekselet. Venter på deler fra koed for å få sette motoren i bilen, satser på og få de ut i uka Noen bilder: Toppdeksel: Skåret ut rust på passasjer side: Sveiset: Behandlet: Hull i girkasse tunell: Behandlet: Pusset ned og smurt passasjer side: Fører side: Torpedo: ( bak lydisoleringen) Kjøpt JOM Coilovers. Var so billig at jeg bare måtte prøve det Visst noen har 51mm fjørbein send en pm
lorve Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Skrevet Juli 18, 2011 Hei. Har fått litt deler fra koed, men mangler fortsatt bunnpanna for å sette motor i bil Men har gjort litt fordi om. Deler: Grenrøret er det til m50 ombygging, så måtte frese ut av flensen slik eksosflowen blei bedre Slipt (slipte ned ganske mye, så får håpe ikke sveisen bak dær sprekker ) : Finito: Montert: Sveist in på passasjer side. var endel arbeid og lage plata Somsagt så venter jeg på bunnpanne, som en her på forumet skal/har? sendt. Satser på oppstart tidlig august
Terje325i Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Ser riktig bra ut dette Håvard . Får håpe bunnpanna kommer snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå