Joakim H Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 hejsann:O kjøpte meg noen sånne vinyl wipes på esso, vasket dashen med disse og er ikke helt fornøyd, hvordan kan jeg vaske bilen innvendig bra men billig? bare vann? og en microfiber klut eller har noen andre tips?
Kenni Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 Jeg bruker kun vann når jeg vasker dachen. Dette pga at de fleste wipes som er å få kjøpt for innvendig bruk har en veldig glans for at det skal se veldig flott ut. Dette gir formye gjennskinn når det er sol. Så derfor bruker jeg kun vann. Bruker noe såpe der det er nødvendig. ellers er det vanlig skinnrens og tekstilrens i taket jeg bruker.
ESveen Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 Bruker faktisk vanlig ajax rengjøringsmiddel. blander svakt, men syns det blir bra. Legger seg ikke en klissete hinne som med vipes. Ta med deg en jiff støvklut (for mopp) som du drar over plastikken for å fjerne støv. Vannet med ajax kan få støvet til å klumpe seg.
espen lysholm Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 Det enkle er ofte det beste... Ren klut (ikke microfiber) og rent vann. Alternativ veldig lett såpevann. For lyrer eller lignende, en tannbørste. JIF vindusspray på vindu. Bruk ren klut som ikke loer på begge. Utover dette har turtle wax noen microfiberkluter som er beregnet til innvendig støvtørk av bil. Fungerer også bra på vindu. Koster 60-70 kr. Brukes uten vann. Uansett hva du gjør. Bruk ikke shineprodukter med silikon i. Da blir dashbordet blankt og reflekterer lys og sol.
Joakim H Skrevet April 22, 2010 Forfatter Skrevet April 22, 2010 jeg dro jo over alt av vinyl med disse wipes sakene, har nå fått det av på den ene døra kun ved hjelp av lunket vann og en microfiber klut, må få vasket vekk alt i morgen:) liker microfiber kluter for det legger ikke igjen lo og sånn
S3T Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 Her er et par produkt som fungerer veldig bra på interiør Chemical Guys Green Clean: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/i ... cts_id=193 Fjerner det meste av dritt i kombinasjon med en microfiberklut. Så etter på legger du på et lag med Scholl Purple 9000: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/i ... cts_id=253 Da har du en veldig fin finish som holder lenge Dette koster deg 324 kr, men produkta er veldig drøye i bruk så du har disse flaskene i lang tid Så i det lange løpet er dette billigere enn våtservietter
Brekke Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 Det jeg syns er best og som vi brukte når jeg jobba på bilpleia er En vanlig klut med en svak såpeblanding til invendig. også hvis du har en blåsepistol får du tatt inn i sprekker og diverse! bare blås gjennom den våte kluten i kriker å kroker man aldri kommer til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå