Howrd Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 Bytta plugger i dag, fordi den fusket og gikk på 5 av og til.. Og når jeg fikk av coilene fikk jeg meg en overraskelse, coil-armen hadde olje på seg nederst (ca 1-2cm opp på "stammen") Den verste var rundt 4cm opp på armen. Det var ganske mye oljeansamling i plugghullene (tørket opp før jeg tok ut de gamle pluggene). Hvor kan denne oljen ha kommet fra? Har to teorier selv, den ene er lekkasje i sylinder, og den andre er rett og slett at oljen kommer fra oljesøl når forrige eier har skiftet olje. Bilen har gått 176000 btw, kjøpte bilen for rundt en uke siden. En en-eiers bil som en 64 åring har hatt. Har bilder av saken, men venter med de i tilfelle noen har klare formeninger med hva det er.
Dekkbrenneren Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 toppdekselpakning er kjent fenomen på disse motorene, jeg hadde samme greiene på min på cyl. nr.5 å 6, mye olje oppi :S
OLEZZ Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 Kjøp toppdekselpakning ja. Da får du med de to pakningene som skal være mellom plugghullene. Gjorde nettopp dette på min etter at coila var full av olje. Rengjør skikkelig. Spesiellt inni coila.
Howrd Skrevet April 22, 2010 Forfatter Skrevet April 22, 2010 Ok Tusen takk for bra svar! Må si jeg er lettet over at det bare var toppdekselpakningen. Rengjorde coilene skikkelig med papir både utenpå og inni, likens i nedsenkningen pluggene er i. Må kjøpe meg toppdekselpakning ASAP da altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå