Gå til innhold

Bluetooth problem - enhet er ikke synlig lenger-BMW 525d e61


Runelo
 Share

Anbefalte innlegg

Min bluetooth i bilen har fungert bra for meg i 2 år. Men nå er den ikke lenger synlig når jeg forsøker å få kontakt med den med ny mobil. Ei heller fungerer det mot en gammel jeg har brukt mye i denne bilen, den vil ikke gjenoprette kontakten.

har forsøkt å slå bluetooth av og på med idrive uten at det hjalp nevneverdig. Har lest andre steder at noen har resatt selve bluetooth komponenten rent fysisk - har noen noe erfaring her som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ser ut som om jeg har samme problem på min 520. Kjøpte ny telefon og paret den. Fungerte bra da. Neste dag fikk jeg ikke kontakt med bilen, hverken med den nye eller den gamle telefonen, som har fungert hele tiden.

Få opp meldingen som bildet viser, hva betyr det? Noe som har peiling?

eqoj37w61a2gq1pldgye.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett alle telefonene om det er noen som ligger inne, mener å huske at det ikke er plass til mer enn 6 telefoner på E6x. Hvis dere har hatt SIM oppdatering eller gjort noe annet med FirmWare / OS på telefonen kan dette være nok til at den må parres på nytt.

Bilen vil først lete en stund, så kommer det en opsjon om parring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på at jeg jo har oppdatert SIM kortet på den telefonen som jeg alltid har brukt. Så etter at jeg slettet "tidligere oppkoplede enheter" på den, samt at jeg stod i "settings" vinduet på bilen så oppdaget mobilen bilen. Det var jo ett skritt videre.

Men jeg er ikke i mål, for etter at jeg har svart "yes" til at bilen skal prate med periferenheten så stopper det der. Bilen venter på at jeg skal taste inn kode men mobilen sier at bilen ikke er klar for å kommunisere med mobilen. Dermed får jeg ikke tastet inn den koden på mobilen som skal gjentas i bilen. Ikke enkelt men jeg gir meg ikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

...etter å ha omsider forstått at jeg skal legge inn kode i bilen og gjenta den på mobilen, og ikke omvendt, fungerer alt perfekt nå:-)

Så oppsummert viste mitt problem seg å være at SIM kortet hadde fått en oppdatering og at jeg hadde glemt hvordan man parer opp en mobi mot bilen. Så etter å ha slettet alle tidligere innslag både på telefonen og i bilen, og deretter legge inn på nytt, så fungerte det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...