Gjest Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Sliter med å få varme i bilen. Setter klimaanlegget på 32 grader, men det er like kald luft som på 16 grader. Alt ser ut til å virke som det skal, det eneste jeg mangler er varme i bilen! Tempmåler på motor står rett opp, og det er ingen tegn til andre unormalheter. Noen som har peiling på hva dette kan være? Problemet er likedan selv om jeg har på AC eller ikke. Om bilen kjøres eller står på tomgang har heller ikke noe å si.. like kaldt uansett. 520iat 97 mod.
sel90 Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Hørtes ut som du har for lite kjølevæske eller luft i systemet.
AlXz Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Kan også være vannventilen som kødder, eller noe mellom bryterpanel og ventil. (denne sitter mellom motor og varmeapp(torpedovegg), så en DIY på hvordan den kan renses/rengjøres her på forumet en plass) Men hadde først prøvd å lufte..
Gjest Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Ser ut til at det er nok kjøleveske på bilen.. Noen som har en DIY til hvordan jeg lufter systemet?
Lars89 Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Lufting DIY: viewtopic.php?t=105814 DIY vannventil: viewtopic.php?f=1&t=144027&hilit=e39 Lykke til!
smaavilt Skrevet Oktober 4, 2011 Skrevet Oktober 4, 2011 Har samme problemet, har bytta termostat, vannventil og luftet som en helt.. Kan også tilføye at alle slanger til vannventil er kalde ved driftstemp. Kan Noen bekrefte at vannpumpa er gåen? har Gått tom for ideer
gkw89 Skrevet Oktober 4, 2011 Skrevet Oktober 4, 2011 vannventilen er standardfeil på disse bilene sats på den
smaavilt Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Jamen vannventilen er nylig bytta så problemet må ligge en annen plass
F10 Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Det sitter en temperaturføler - kalt katusen - under dashbordet på høyre side, som styrer hele varmeanlegget. Den går å skifte selv, men det er litt trangt og det er vanskelig å se. Betalte vel en tusing eller omkring på verksted. En kjent feil på e39. Diagnosen ble stilt raskt - uten å blunke - på BMW-verksted. Etter dette fungerte alt som normalt igjen.
venture2076 Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 vannventilen er standardfeil på disse bilene sats på den Også på E46? Sliter med det samme. Når driftsvarm bil får jeg kald luft blåsende i ansiktet, mens den etterhvert pumper ut varmluft så må skru den ned til 16 grader og åpne vinduet... Det er gjerne når jeg kjører opp bakker og motoren jobber på høyere turtall... Sirkulasjonspumpe, vannventil, termostat??? Har iallfall ny ekspansjonstank og ikke luft i systemet... Dritlei!!!!
oakland Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Jeg hadde samme hødd med bilen min e39 528i. Temperaturen steig til normalt men der kom absolutt ingen vareme, jeg forsøkte også å lufte som en gud og fylte på med veske. Feilen på min bil var det at der var spekk i termostathuset dermed fikk vannsystemet ikke nok trykk og dermed sirkulerte ikkje vatnet. Sjekk termostathuset, disse er i plast jeg synst de skulle ha vært i stål.
venture2076 Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Ser en sammenheng nå, med en gang det blir kaldere enn minus tre slår AC seg av og varmen pumper på. Hvorfor? Må skru ned på 16' for at den skal gi seg. Tror den at det er bikkjekaldt i bilen kanskje?
kabeldeigen Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Hadde samme problem i min bil. Skiftet først motstanden til varme apparatet, men ble ikke bedre. Så skiftet jeg klimapanelet., Alt ok. Feilen er at det er en liten vifte inni panelet som tar kvelden etter tid. Den har som funksjon å suge inn luft fra kupeen og regulere etter dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå