Wacman Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Kan man sette et realtivt stort bakovervendt barnesete i en 1-serie cab? Isåfall hvordan? Det er jo bare to dører, og setet festes bl.a. til forsetet med seler, men når du vipper frem setene i bmw's cab'er glir jo hele setet fremover for å åpne for bakseteinnstigning. Sette setet i rett stilling og ta ned taket når guttungen skal inn og ut?
larserso Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Kommer nok an på setet. Vi har Besafe X3 som festes med Isofix, men det spennes også fast mot framsetet slik at det ikke vil brukes med seter som vippes fram (må i såfall la være å vippe de fram). Nå er jo små barn følsomme for trekk/vind også så ville vært litt forsiktig med å ha de med med taket nede.
Wacman Skrevet April 23, 2010 Forfatter Skrevet April 23, 2010 dette setet er et Britax innkjøpt nå for bruk i bil uten isofix. Det jeg mente med å ta ned taket,var ikke å kjøre med poden sånn,men en mulig løsning for å løfte ham ut av setet. Blir bare to svært korte turer,så jeg tror nok jeg finner en løsning
smez Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 vi har besafe x3 i en 2dørs e30 går fint det.. sønnen min er snart et år. så ser ikke noen grund til at det skal gå..
Gunnar Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Beltene/stroppene fremover fester du i gulvskinnene til stolen - ikke i stolen, ellers blir det trøbbel hver gang noen justerer stolen. Det er utrolig tåpelig at det ikke er festeøyne til disse beltene i alle biler. Beltene har de jo klart å standardisere...
Wacman Skrevet April 23, 2010 Forfatter Skrevet April 23, 2010 Jeg har enda til gode å finne rom for å smyge den stroppen under skinna, hadde det vært en option,hadde jeg alltid gjort det. Og ja,der må jeg si meg enig,hvor lenge har de laget sånne seter nå? 10-15 år? At ikke folka kunne laget en liten stang,eller to kroker,eller to øyer til sånne belter.. Isofix ble jo standard,det er mye "dyrere" å sette inn i en bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå