Gå til innhold

hvilken olje kjører dere på ? M20b25


mujaffas
 Share

Anbefalte innlegg

Brukte Fina 10w-40 kjøpt på europris til litt over 200.- for 5 liter, testvinner i en eller annen test der den oppfylte samme kravene som mange dyr-oljer...

dette var en m20b25 med nyoverhalet topp :)

bedre og skifte litt billigere olje hver 5000km enn og skifte ei dyr olje hver 20 000km :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det ikke var 5W-40?

Jeg brukte selv på min gamle 525i M50B25. Tror det kosta 299kr for 4liter. Da jeg solgte bilen var den gått over 280000km og det var ikke en ulyd i motoren. Ingen tikking på ventilene, selv i skikkelig kaldstart.

Jeg har hørt lenge at Fina faktisk er svært god olje.

Kjøres bilen kun om sommeren og blir vinterlagret innendørs i varmegrader, så holder 15w-50. Uansett holder jeg en knapp på Fina 5W-40 uansett pga pris/kvalitet.

RS

Brukte Fina 10w-40 kjøpt på europris til litt over 200.- for 5 liter, testvinner i en eller annen test der den oppfylte samme kravene som mange dyr-oljer...

dette var en m20b25 med nyoverhalet topp :)

bedre og skifte litt billigere olje hver 5000km enn og skifte ei dyr olje hver 20 000km :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull! M20 trives veldig godt med Helsyntet, men ta oljeskiftene ikke sjeldnere enn 10000km.

RS

Det er jo en motor fra stein alderen som trives helt greit med hva som helst, bare det ikke er syntetisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...