Gå til innhold

ombygging fra 318is 92 mod til 320i 97mod

teaser23
 Share

Anbefalte innlegg

hei. jeg bygger om min e36 cupe fra 318is til en 320i. og trenger hjelp. hehe. det er esw2 på dn og den kutter alt, mn jeg kommer meg ikke inn på me diagnose heller, det jeg har gjort er.

fått inn motoren og trekt opp de extra fem ledningene og fått kopla på batterie og brøvd og vridd på tenninga og ikke noe liv pga startsperra. er det noen her som har noen gode ideer på hva jeg kan gjøre? eventuelt en hjerne fra en eldre bil eller? ønsker gjerne å få liv i bilen min, hehe :D

mvh kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du flyttet over hjerne, ewsII boks og chip i nøkkel, samt lagt opp avleserring, sender/mottaker boks og koblet alt dette sammen, samt ledningen derfra til motor-stikket ?

Er dette ombygging du tenkte å få godkjent forresten?

Har du søkt til BT..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg har gjort det meste mn tror ikke alt er tilkoplet inni cupeen,

sku hatt koplingsskjema ell lignendes, ledningsnettet som følte me var berre i en stor ball, hehe, ja har hjernen og den boksen, venter på nøkkelen som er bestilt og, hehe, på dn boksen var det tre ledninger, de er koplet til,

er noen her som har noe ideer som jeg kan gjøre. har tenkt å teipe fast nøkkelen til boksen da, å bruke min nøkkel og tenningslås, mn noen bedre ideer eller? ja har tenkt til å få det godkjent ja , har skiftet alt i fronten og, har en dialog med bt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hvilken ews som er på en 97mod 320i, motoren jeg tok fra va en cab, å startern går men ingen gnist eller bensin, + jeg kommer meg ikke innpå me diagnose heller.

har ledningsnettet som er fra min bil.

en 92 318is.

koplet opp de fem ledningene som går til komforstyreenheten.

koplet på strøm og prøvde å starte den, den bare chinna og ville ikke starte på startgass heller.

so skal jeg kople opp den boxen til ews'n.

evetuelt kople vekk startsperra.? går det ann? eller butte hjerne til en utn startsperre?

mvh kenneth :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. ja det gjør jeg, hak kont ledningene som va på de fra firern og det på 6ern, det er helt likt omtrent, la opp en ny på dn hovedkoplinga og la opp de fem som er på dn som ikke er på en 4er. so du kan si at jeg har bygd om ledningsnettet og, driver å makker me startsperren nå. å legge opp den, so skal jeg vel få start når nøkkelen kommer. hehe. har ikke fått dn enda. bestilt hos gs, :) går det ikke ann å bruke det som er fra 4ern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. du har det ja, det har jeg og og det er bare å vente på nøkelen for meg, :D kommer iløpet av neste uke :D guuh ka ej gle mej te å få bilen min på vejen ijenn. hehe. blir spennende å prøve dn, me diffen fra en 318is , lure på om ej merka forskjell,hehe. mn vil gjerne takke for all hjelp jeg har fått, mvh kenneth. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...