Sheamus Skrevet April 24, 2010 Skrevet April 24, 2010 Motoren holder på å døde i tomgang men den liksom starter opp selv igjen hver gang. Med veldig ujevnt turtall. ca 100 rpm hopper til ca 600 rpm så ned i 100 rpm så opp i 600 rpm hver gang. Først eg trodde det var bare innsug belg pga den sprek så eg kjøpt meg en ny innsug belg men den funker ikke. Da byttet til orginal filter med boks og nye tenpluggere. Tomgangs stillern og luftmengde kontakter ta ut og på igjen men den hjalp ikke. Har sett på luftmengdemåleren, Den funker ikke åpne og lukke med måleren i luftmengden, justere med henden i luftmengdemåleren da tomgang skal vere der men når eg gir litt gass da begynne den ujevnt turtall igjen i tomgang. Og den veldig svart røyke med bensin ut fra eksos. Prøve med nye tenpluggere eller rense med el-spray i luftmengdemåleren? Kjørt uten katalysator nest 10 000 km og powerfilter bare ca 50 km
oddis Skrevet April 24, 2010 Skrevet April 24, 2010 Er polene inni fordelerlokket veldig slitt/nedirret? Samme med rotor. Sjekk over hele innsuget med startgass, samt etterstram alle skruer på innsuget som fester det i toppen.
Sheamus Skrevet April 24, 2010 Forfatter Skrevet April 24, 2010 Er polene inni fordelerlokket veldig slitt/nedirret? Samme med rotor. Sjekk over hele innsuget med startgass, samt etterstram alle skruer på innsuget som fester det i toppen. Innsug belg er tett mellom luftmengde og innsug, skjer ikke noe med startgass. Tomgangs motor tett også. Har prøvd ta ut tre pluggledninger fra tennplugger men den fusker samme som var fire pluggledninger på der men den går bare en sylinder. Alle tennplugger funke. Kan være feil signal fra luftmengde måler eller trenger jeg en diagnose test? Går bra hvis eg kjører den til bilverksted? Var det fordelerlokk og rotor?
oddis Skrevet April 24, 2010 Skrevet April 24, 2010 Ja, men ta å spray over innsuget og se om det kommer noe der. Ta som sagt av fordelerlokk og kikk på polene, og puss de rene om de er nedirret. Det burde gå greit å kjøre til verksted med, om det ikke er så langt. Fusking er jo aldri ideelt Fordelerlokket sitter framme på toppen, bare følg ledningene fra tennpluggene, hvis du lurte på hva fordelerlokk var i aller siste setningen (?)
Sheamus Skrevet April 25, 2010 Forfatter Skrevet April 25, 2010 Ja, men ta å spray over innsuget og se om det kommer noe der.Ta som sagt av fordelerlokk og kikk på polene, og puss de rene om de er nedirret. Det burde gå greit å kjøre til verksted med, om det ikke er så langt. Fusking er jo aldri ideelt Fordelerlokket sitter framme på toppen, bare følg ledningene fra tennpluggene, hvis du lurte på hva fordelerlokk var i aller siste setningen (?) Fant feilen. Det var noe skitt som henger fast i luftmengdemålen. skruret ut bunnlokket og rense "gull" veggen, da den funker som den skal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå