Gå til innhold

Vrien clutch, dunkelyd bakfra


325demon
 Share

Anbefalte innlegg

e46 coupe

Vet dette har vært spurt om noen ganger men har aldri kommet noe klart svar..

Clutchen slipper når du trykker den inn ca 20-30% og den har et veldig lite arbeidsområdet.

Når jeg starter opp, trykker clutchen helt inn og setter den i første uten å slippe clutchen, så kommer det en dunkelyd bakfra..

Er det clutch eller noe bakfra som er gåent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset:) Skal ta å sjekke den etterpå...

Har også lest at det muligens kan være:

-dårlig cluch så det fortsatt er rotasjon på aksling(clutchen slipper ikke helt opp)

-hardykobling

-diff bak

Litt vanskelig å vite hvor man skal starte hen, liker ikke å kjøre med sånn dunkelyd. men man må kansje bare kjøre til den går i stykker?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har satt jekken på diffen og jekka opp bak, snurra litt på hjulene frem og tilbake.. da var det ingen lyd lenger. Ba de også på verksted om å sjekke når bilen var inne på eu, men ingen som finner noe:P

Clutchen er veldig vrien da, men det er kansje dyrt å bytte? Så spørsmålet er om jeg kan ødelegge noe mer om jeg bare venter til diffen eller clutchen går til helvette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dunkelyden kan komme av traversforingene bak.. Stikk et brekkjærn mellom foring å arm, press nedover å se om du skiller foring fra gods. Jeg kjenner igjen symptomet ditt. Prøv å akselerer i f.eks 3 gir å slipp gasspedal. litt nykking gjerne. Hvis du justerer bankelyden med gasspedal så er det garantert traversforinger som er gåen. Da må du på verksted med bil, du gidder bare ikke å bytte de selv. Er vel det værste du kan gjøre på en bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dunkelyden kan komme av traversforingene bak.. Stikk et brekkjærn mellom foring å arm, press nedover å se om du skiller foring fra gods. Jeg kjenner igjen symptomet ditt. Prøv å akselerer i f.eks 3 gir å slipp gasspedal. litt nykking gjerne. Hvis du justerer bankelyden med gasspedal så er det garantert traversforinger som er gåen. Da må du på verksted med bil, du gidder bare ikke å bytte de selv. Er vel det værste du kan gjøre på en bil:)

Er ikke noe stress å bytte traversforinger egentlig, så lenge du vet hvordan det skal gjøres. Verste du kan gjøre med en bil er å rustsveise hele karosseriet, tro meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å akslerer i 3. gir og slippe gassen forså og gi på igjen. da er det ingen dunkelyd. Lyden kommer kun en gang, og det er når man setter i gir. I alle gira.

Den slurrer heller ikke når jeg gir på.

Syns det er så merkelig at det dunker bak selv om jeg har clutchen helt inne. Skal ikke være rotasjon på aksel med clutch inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traversforinger høres ut som det logiske.

Men Jeg fikk klunkelyd på min E34 hver gang jeg girte, eller girte ned for å aksellerere.

Det var så enkelt som et rustent og løsnet eksosfeste, som klunket på understellet når motoren flyttet på seg ved giring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...