Gå til innhold

90 318iS (nå med ny eksos og snart EU)


BMW324TDa
 Share

Anbefalte innlegg

Eg lager ikke ny annonse, men den grå 324'en er solgt.

Det som har skjedd siden sist er at ny bil er kjøpt og den røde er fremdeles til salgs. Ny eksos fra katt og bak er montert. Orginalanlegg kjøpt på GS Bildeler Bergen. EU mangellapp er bestillt og bilen blir nok godkjent i løpet av neste uke tenker eg. PRisantydning blir da rundt 35 inkl alt av deler som er nevnt under og sikkert litt til som eg finner rundt om når eg skal tømme restene av "lageret" for E30. Rett under er bilder som er "ferskere" og tatt for en uke siden. Da uten Borbetfelger siden disse hører til 324'en. Avbildede felger er med gateslicks som gir ett helt enormt veigrep..... For ordens skyld nevner eg at det ikke er ny eksos på bildene.

Bilen passer best for oss som er "ung til sinns" og vil rase litt fra oss eller som en bane/bil nr 2.

20052010003.jpg

20052010002.jpg

20052010001.jpg

IMG_8309.jpg

IMG_8308.jpg

IMG_8307.jpg

IMG_8306.jpg

IMG_8305.jpg

IMG_8303.jpg

GAMMEL ANNONSE MED MER INFO:

NÅ MED BILDER

Da lysten på å prøve seg på en E36 eller lignende etter 10 år med E30'er har meldt seg her og mangel på skruplass i fremtiden har inntruffet vurderes det å selge unna E30'ene.

Vær vennlig å les hele annonsen, hva som følger med hvilken bil osv. Bilder legges ut i morgen 26. April.

Bil nr 1:

1990 BMW 318iS.

Kjøpt via denne linken i november i fjor: viewtopic.php?f=12&t=136979&hilit=90+318is . Nå gått noe over 295 000.

Bilen fremstår noe penere på disse bildene enn den er i virkeligheten. Min mor har vært i en snøfonn med denne i vinter da vi byttelånte biler når eg reparerte hennes, så støtfanger fremme er trykt noe inn på ene siden og sprukket i tilegg til at frontblekket er bulket. Det skal ikke være store utfordringen å reparere dette og noe deler til å hjelpe seg på veien har eg liggende, bl.a ett fronblekk som er skåret av en bil som bekjent av meg monterte "stylingfanger" på. Men arbeid i forbindelse med dette må selvfølgelig påregnes, dog intet hinder for kjøring slik det er i dag.

Litt negative ting:

-Rust på bagasjelokk finnes, noen rustflekker på karroseri/lakk, men intet alvorlig. Ser veldig bra ut under og dette kan man få se på bukk.

- Ett lite hull i høyre brønn i bagasje vet eg at finnes.

- Førerstol går ikke skikkelig i inngrep på ene siden så den er litt vinglete, men dette vet dere likegodt som meg at er enkelt å fikse, har bare ikke kommet så langt selv da interiørbytte fra bil nr 2 har vært vurdert.

- Slitt hull i gulvteppe bak pedaler, dette grunnet kmstand regner eg med.

- Det er effektanlegg på bilen og bakerste del på dette er gåent. Hull ved innfestning før bakerste potte og selve potten er kjeks av den usveisbare typen med mindre du er veldig tålmodig. Fremste del er OK.

- Når bilen er kald må den "kjinnes" to omganger for å starte den. Starter hver gang, men sjelden på første fyret. Dette har eg ikke forsket særlig på, da dette er bil nr 2 og det ikke plager meg nevneverdig.

- Panservaier-hendel inne i bil er ødelagt, panser åpnes lett med medfølgend skrujern.

Noe positivt:

- Sperrediff

- Nye bremser bak med skiver, klosser, bånd og monteringsdetaljer, bremser fremme OK.

- Ny olje, filter, bensinfilter, plugger ved ca 293 500 km.

- Lettet svinghjul og chip gjør bilen meget artig å kjøre.

- Understell med kompromiss gjør bilen god å kjøre, samtidig som den har meget godt og forutsigbart veigrep.

- Jekkefester er hele og fine, kanaler likeså

Skal prøve å ta bilder av mest mulig i morgen slik at man får det inntrykket man trenger.

De ivrigste vil gjennkjenne dette som "Ove Kvam"bilen og på den måten vite en del om hvilke mods som er utført.

Stod i tidligere annonse at den var Eu OK i fjor sommer, dette er bare tull og den skal inn på Eu (eller PKK som det faktisk heter) nå i juni. Kontroll kan nok sikkert utføres før dette for de som vil dette, men eg tilbyr visning på bukk i stedet for dette slik at man kan sjekke bilen selv.

Det medfølger / kan medfølge diverse deler til bilen, bl.a:

- 4 stk 7&8X16 Alpinafelger med dekk, der en er skadet (reparerbar)

- 4 stk OK piggfrie vinterdekk på 14" org krysseikefelg.

- 4 stk gode nok piggfrie dekk på 4X100 stålfelg kan sendes med om ønskelig.

-4 stk gateslicks på org 14 felg som er lakket mørk med rød ring rundt

-4 stk gateslicks uten felg i 15" utførelse.

-2 stk banedekk for regn?? på meget stygg alufelg.

-Bærearmer bak, med nye lagre, malt av forrige eier

-Bremseskjøld. Nymalt av forrige eier.

-Ny Sinter (tror eg) clutch, selv om gammel ikke er utslitt av den grunn.

-Diverse interiørdeler skal eg ha liggende.

- Noen orginale linselykter har eg ett sted.

- Diverse småting som speil og slikt skal eg skaffe en oversikt over.

Bil nr 2:

1988 BMW 324 TDa

I mitt eie siden 2002. Bilen var da gått 98 000km. Den er nok gått noe over 220 000 pr i dag, men dette vises ikke på speedo da dette har vært byttet og tuklet med, men eg garanterer KM for den som henger seg opp i dette.

Motorhavari i 2005. Topp sprukket. Ny topp (trykktestet) kjøpt i Sverige og montert på bil. Etter dette har bilen vært startet flere ganger, men aldri fått til å gå skikkelig grunnet manglende innstilling av dieselpumpe. Prosjekt satt på vent etter dette i mangel på inspirasjon og omsorg for andre prosjekter. Dyser er tatt ut for trykktest og er ikke montert i bil igjen. Disse er OK bortsett fra en som har rotet seg vekk på egenhånd og ingen er i stand til å finne igjen. Stand på motor pr i dag er ukjent, men før den ble satt vekk i 2005/2006 var det ny regreim, vannpumpe, div oljer osv slv om alt dette ikke har noe å si i dag. Alt i alt er vel ikke denne motoren, med betegnelse M21D24 for de interesserte, noe særlig å ha. Det som er kjekt er vel innmat for konvertering av M20 motorer til turbo, selve turboen og toppen for de som har lik motor med sprekk i.

Alle disse motorene går med sprekker i toppen hvis man demonterer de. De fleste holder tett, men det er begynt sprekkdannelser i 99% av tilfellene. På min var det 19 sprekker man kunne se med det blotte øyet og eg nekter å tro at alle disse kom samme dagen.

Karosseriet på bilen er pent å se til. Det er rust i jekkefester på bilen, ut over det tror eg det er bra resten. Lakkflass på skermkant fremme h.s. Denne skjerm er byttet av Jæger Sentrum i 2003. Rust nedert på dører selv om bilen er pusset ned og lakkert fra lister og ned på dører og bakende i 2003/2004 en gang.

Positivt:

- GODKJENT hos BT i vognkort med 7.5X16 fremme og 9X16 bak Borbet A. Dette brukte eg mye tid på å få til og kjenner ikke til flere biler som har fått dette igjennom.

- Borbet felgene er hele og uten kast. En er noe kantkjørt og noe skader i klarlakk på. Rettet, polert, lakkert hos Roger Jensen Felgservice i 2003. Disse står nå på bil nr 1, men kan følge med 324 hvis ønskelig.

- Godkjent senkesett (med dempere), i vognkort. 55/40 mm tror eg.

- 51 MM fjærben.

- 324 har 325 bremser/understell.

- Shadowline (orgianl, ikke noe lakkert jalla)

- Takluke

- Sideskjørter i bilens farge følger med. Dog brukte.

- 2 el. vinduer fremme (mont 2004)

- MEGET spesielt skinninteriør som er helt og pent (trenger rens/voks) og matcher bilens farge utrolig bra. (kjøpt i 2004) Sorte skinndørsider.

- Strøken inni. Seter, gulvteppe, konsoller, osv er helt og skadefritt. Trenger dog vask etter stillstand.

- IS leppe foran.

- Grøftelys. Lite brukt. Hella. Nye i 2005, dvs, nesten ikke brukt.

- Lakkerte baklykter i rødt. Disse er orgianle lykter som er lakkert over blink og ryggelys, for så å varmet opp og lakkert hele lykt med klarlakk. Holder seg godt, går rett gjennom PKK.

- Ekstra ruter følger med. Har i hvertfall ekstra sideruter fremme. Tror det finnes ett komplett sett, inkl bakrute hvis eg leter litt.

- Senkefjærer bak, helt nye følger med.

- Tror eg skal ha orginaldempere fremme, ny i eske.

- Bakrutesenker er montert.

- Øyelister fremme.

- Strøkne sorte DE lykter står på bilen.

- Lakkerte dørhåndtak.

- 100% skjult avtakbart hengerfeste. Låsbart med egen nøkkel. Orginalt.

- Har originale hjulbolter til denne som er låsbare med egen nøkkel. Orginalt BMW.

- Stabstag fremme i motorrom. Husker ikke fabrikat. Rødt. Har et likt ett for montasje i bagasjerom liggende.

- i 2002 var det 40 slike i Norge.

NEgativt:

- Motor har eg gitt opp og tilstand etter å ha stått garanteres ikke. Det er IKKE mulig å starte denne ved evnt visning.

- Alle bremser var nye rett før bil var parkert, disse regner eg med man må bytte.

- Rust nederst på dører, en skjerm og litt div.

- Bærer preg av å ha stått i 5 år.

I tilegg til overnevnte har eg nok flere felger/dekk til disse bilene, samt deler eg har glemt å nevne.

Eg hadde helst sett at bilene gikk samlet for bud over 40 000,- , noe eg ikke anseer som urimelig.

IS'en har prisantydning på 30K og selges ikke billigere om man tar vekk "tilbehøret".

Delesalg separat er ikke aktuelt med mindre det blir "til overs" etter en eller begge biler blir solgt.

Innbytte kan vurderes. E36 med sekser er interessant. MEllomlegg fra min side er aktuellt hvis bilen er rett. Cab, coupe, sedan i den rekkefølgen er interessant. Ihjelskrudde biler er ikke interessant.

Kan vurdere innbytte i andre merker, men fortrinnsvis Mercedes E220 w124, VW Caddy 1999 og oppover. Annet enn dette må være biler som er lett å omsettes

(For de som ikke er veldig merkeavhengninge nevner eg lett at eg har en 2000 Opel Astra Bertone Coupe, skinn, ac +++ for salg på vegne av naboen og.... )

Kontakt er enklest via tlf eller mail. PM er eg ikke spesiellt god på og forumet sjekkes uregelmessig. SMS besvares desverre ikke.

Bilene står på Sotra, 35 min utenfor Bergen Sentrum. 318iS kan vises nærmere, 324 går ikke og må vises på stedet. IS kan vises på bukk. 324 ikke.

Mvh

Robert K. Sæle

Tlf; 932 50 819

MAil: robert.kaupang.sale(@)hjemme.no

Alle bilder er tatt i dag og viser bilene slik de fremstår. Desverre er det ikke vaskevær ute her på det fuktige Vestland i øyeblikket, men det får våge seg.

IMG_8192.jpg

324TDa

IMG_8194.jpg

Begge biler

IMG_8195.jpg

IMG_8196.jpg

Her ser man skaden i front. Frontblekket lar seg nok rette uten å bytte det og.

IMG_8197.jpg

Skade sett ovenfra.

IMG_8198.jpg

Disse felgene er egentlig til den grå bilen.

IMG_8199.jpg

interiøret i iS'en.

IMG_8200.jpg

Interiør bak i iS'en

IMG_8201.jpg

Litt rust er det jo

IMG_8202.jpg

Bakblekket er noe rustent

IMG_8203.jpg

IMG_8204.jpg

Skade sett fra annen side

IMG_8205.jpg

IMG_8206.jpg

324

IMG_8207.jpg

IMG_8208.jpg

Flott interiør som trenger seg en vask. Alle funksjoner er OK.

IMG_8209.jpg

IMG_8210.jpg

IS leppen som ligger her hører til den røde, men det finnes en i bilens farge til denne og.

IMG_8211.jpg

Beklager rotet på bildene.

IMG_8212.jpg

Hvitt taktrekk med luke og check kontroll som fungerer på alle funksjoner.

IMG_8213.jpg

IMG_8214.jpg

IMG_8215.jpg

IMG_8216.jpg

IMG_8217.jpg

IMG_8218.jpg

IMG_8219.jpg

Rust høyreside

IMG_8220.jpg

Rust høyreside bak

IMG_8221.jpg

Flasset forskjerm

IMG_8222.jpg

M21D24

IMG_8223.jpg

De deler som mangler på bilde ligger i verkstedet mitt og følger bilen.

IMG_8224.jpg

Mer interiørbilder fra IS

IMG_8226.jpg

Interiør IS

IMG_8227.jpg

Skade foran IS

IMG_8228.jpg

Motor IS. Uvasket.

IMG_8229.jpg

IMG_8230.jpg

Kanaler er OK

IMG_8231.jpg

Kanaler andre side

IMG_8237.jpg

Felger på 324 er bare "flyttefelger"

DSCF0053.jpg

2 av 15" Slicksdekka uten felg

DSCF0055.jpg

De to andre 15"

DSCF0054.jpg

Regnslicks?? På meget upene felger. 2 stk.

DSCF0056.jpg

Vinterdekk til IS. OK dekk.

DSCF0057.jpg

4 stk 14" slicks på felg

DSCF0058.jpg

Ett bilde til av 14" på felg

DSCF0060.jpg

Ett stepphjul som ligger og slenger

DSCF0061.jpg

Diverse som følger IS'en

DSCF0062.jpg

Litt mer diverse til IS.

Skal få tatt bilder av skjørter, vinduer og interiørdeler senere.

Her er ett bilde av 324 med BOrbetfelgene montert. Senterkoppene til disse ligger i verkstedet mitt, da man ser de mangler på bildene over...

DSCF0535.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei. bytter du den 318is`n mot en1996 mod e35 318i touring? den er svart blank, og er delvis nylakkert. er akkurat kjøpt inn slitedeler og ting til 25000,-! pluss alt lakk arb som er lagt i den.. kunne byttet med alle delene medfølgende, for er bil til 35-40 når alt er mont. ikke slitt innv, års avg bet. kan da ta din uten eu kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er en m43, har ikke bilder av den, men kan se hva jeg får ordnet, kan montere alle nye karoseri delene før jeg tar bilder, det består av m3 front, facelift grill, begge forskjærmer, bakfanger og bakluke, alt det er ny innkjøpt og ny lakkert. + hele forstilling medfølger i nye deler, + dempere\fjærer, bremser rundt hele og noe småting, olje og filter blir byttet før salg. er intr i å bytte likt med din 318is iallefall. or har ikke tid til å sette isammen denne før aug\sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...