bmwe30is Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 skal skifte motor i e30en nå. lurer på hvor mye av det orginale drivverke og understellet jeg kan bruke når jeg setter i motor og gir fra e36 318is? regner med å godkjenne dette med tia. så må vel få tak i noen ventilerte skriver og større kalippere framme. hva slags e30 kan jeg hennte dette fra? og skivebremser bak. hva slags e30 kan jeg hennte dette fra? håper noen kan fortelle meg noe om dette. diffen foreksempel. er jo en del forskjellige utvekslinger på disse, hva er utvekslinga på min 1990 316, kan jeg bruke denne på is motoren? vil den tåle det eller er den for svak...? tok nettopp knekken på den orginale 316 klokka, så må ha ny uansett. hva burde jeg kjøpe? regner med at det blir en rimelig grei aks med is motoren og 316 klokka. heller litt dårligere med toppfarta. sperrer på rett over 180 nå blir vel samme toppfarta med ismotoren da? hva er utvekslinga på 318is klokka? er mitt første bilbygg dette, så setter stor pris på gode svar
E30-328 Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Bremser henter du fra 325i Stabbstagene er 318is alene om men du kan bruke fra 325i Utvekslingen på bakakslingen er 4.10:1 (E30) men 318is (E30) har ikke samme utveksling i girkassa som 316 Kjenner ikke til utvekslingene på E36
bmwe30is Skrevet April 27, 2010 Forfatter Skrevet April 27, 2010 takker for svar. hva er forskjelden mellom stabbstagene på is og 325? bruker girkassen fra e36 is motoren. vet ikke hvilke klokker jeg kan bruke? kan jeg bare bruke den oginale 316i klokka, eller 318is e30 eller 325 kansje..?
E30-328 Skrevet April 27, 2010 Skrevet April 27, 2010 IS Stagene er tykkere!!! Klokka på E36 31is er 3,45 så du bør holde deg på det eller litt høyere. se www.realoem.com
bmwe30is Skrevet April 27, 2010 Forfatter Skrevet April 27, 2010 aha. jo høyere utveksling, jo høyere toppfart ? lavere utveksling= bedre aks?
bmwe30is Skrevet April 28, 2010 Forfatter Skrevet April 28, 2010 hmm.... kan jeg bruke 325i bremser på fjærbeinene til 316i?
///Mysild Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 aha. jo høyere utveksling, jo høyere toppfart ? lavere utveksling= bedre aks? kan forvirre deg med å skrive en lang avhandling, men er litt snill, så: jo høyere tall på diffen jo mere aks dvs 4:1 akser bedre enn 3:1 men gir deg mindre toppfart
///Mysild Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 aha. jo høyere utveksling, jo høyere toppfart ? lavere utveksling= bedre aks? kan forvirre deg med å skrive en lang avhandling, men er litt snill, så: jo høyere tall på diffen jo mere aks dvs 4:1 akser bedre enn 3:1 men gir deg mindre toppfart
bmwe30is Skrevet April 28, 2010 Forfatter Skrevet April 28, 2010 ahaa.. nå er det klart, var egenklig det jeg lurte på tusen takk for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå