Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en 00' 320d som drar ekstremt dårlig. Hadde den inne til feilsøking idag, men ingen feil oppdaget. Her i høst skiftet jeg trykkventil, luftmassemåler og ERG da den også da drog dårlig, men dette bedret seg da. Rett før påske stoppet den plutselig, å da vart dieselpumpa skiftet, samtidig dyser renset og dieselfilter skiftet. Den gikk bra ca 20 mil, og plutselig sluttet den å dra igjen. Skiftet derfor til en ny luftmassemåler, uten att dette hjalp. Når den er under lav belastning, så soter den seg til, slik at visst jeg drar den litt på turtal, så drar den ujevnt og det ryker blått av den. Men når jeg først har rusa den litt på turtall, så hverken drar den ujevnt, eller ryker blått av den. Noen forslag til hva det kan være? :?:

Skrevet

Hva slags luftmengdemåler har du bytta til? Jeg har slitt med nykking, tidvis dårlig drag og soting med bilen min i det siste. Noe av det samme som deg får jeg inntrykk av. Jeg har renser EGR, bytta luftmengdemåler etc. Noen ganger har jeg fått feilmelding på luftmengdemåleren etter den har blitt bytta, andre ganger ikke. Var innom nytt verksted her om dagen og de mente det var dysene. En ordentlig dyserens ble tatt der de hadde den over natta for at den skulle stå med rens. Det ble mye bedre av det, men ikke helt bra. Det viste seg at luftmengdemåleren som ble bytta i høst var kun uoriginal innsats. Da jeg bytta til komplett, original luftmengdemåler går bilen helt fint igjen og soter ingenting :) Jeg er lykkelig om dagen etter lang tid med frustrasjon og frykt for dyre reparasjoner :)

Skrevet

Ja det skjønner jeg da:) Jeg byttet til komplett Bosch luftmassemåler kjøpt hos KOED, men merket ingen forskjell fra den jeg allerede hadde. Dysene ble renset hos Sulland rett før påske, når de feilsøkte i forbindelse med stoppen jeg hadde. Håper det bare er en enkel sak her også:)

Skrevet

Kodet dere om luftmassemåleren da dere byttet? Hjelper ingenting å bare å bytte uten kode om.

Om bilen blåer forbrenner den olje. Da er det to-tre muligheter.

Turbohavari da kan olje havne i motoren

Slitte stempelringer

slitte ventiltettinger/styringer

Motoren skal jo ikke blåe...

Når turboen havarerer har du så godt som ikke trekkraft, og motoren kan blåe grunnet olje i motoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...