Gå til innhold

datasprut?


stefan88
 Share

Anbefalte innlegg

hei er det noen som har noen tipps og kansje noen er faringer om datasprut. har aldrig vert borti det før og trenger ikke det beste, men noe som er enkelt og greit og montere.

skulle helst hatt en forhandler i nerheten av vesfold som jeg kan henvende meg til hvis jeg blir plaga.

skal ha det på en m5 3,6 l motor.

er det noen som vet noe om fremgangsmåte for og montere på en slik motor?

takker for tipps og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den gangen jeg kjøpte mitt sprut hadde jeg aldri rørt i ett sprut noen gang, nå kommer det ann hvor "teknisk" anlagt du er på ledinger :)

jeg angrer ikke ett sekund på att jeg kjøpte datasprut, bilen blei mye mere lettkjørt, brukte mye mindre bensin + att jeg fikk mye respons og effekt "tilbake" om du skjønner...

Bør sendes bort til mapping også om du ikke har gjort dette før, jeg gjorde det på en "dummy" motor i min bil for å lære meg litt åssen dette virket og jeg fikk det til ettervært, men er jo ikke akkuratt utlært..

så bare å handle og montere. men få¨mappa skikkelig før du begynner i gi gass....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MS er vel ok som tilleggssprut(du må bygge det selv,sette sammen alle komponenter osv.), men skal du ha det bra så anbefales Vipec,Autronic,Haltech,Motec osv.

De forskjellige leverandørene leverer gode instruksjonsmanualer.

Som Morty sier så anbefales det å få den mappet av folk som kan.

En dag på rulla kommer på rundt 6-10K..spørs hvem du drar til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ms er et greit sprut men ikke å anbefalle for nybegynnere. Det er mye tilpassing som må gjøres og bygges for å tilpasse til forskjellige motorer. Man bør ha en viss grunn kunskap for å drive med ms.

Det er bedre å kjøpe et ferdig merkesprut som alt gjøres i softwaren. Enklere og bedre.

Det er jo nevnt noen gode alternativer lenger opp her men jeg må selvfølgelig også nevne Adaptronic. Sprut fra 6990kr. Har ferdige oppsett til både 4 og 6 sylindra bmw motorer.

Skal også begynne å tukle med en m5 v10 motor etterhvert med Adaptronic E280s. Skal kjøres fullsekvensielt og styre alle orginale funksjoner. Pris 12990.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ms er et greit sprut men ikke å anbefalle for nybegynnere. Det er mye tilpassing som må gjøres og bygges for å tilpasse til forskjellige motorer. Man bør ha en viss grunn kunskap for å drive med ms.

Det er bedre å kjøpe et ferdig merkesprut som alt gjøres i softwaren. Enklere og bedre.

Det er jo nevnt noen gode alternativer lenger opp her men jeg må selvfølgelig også nevne Adaptronic. Sprut fra 6990kr. Har ferdige oppsett til både 4 og 6 sylindra bmw motorer.

Skal også begynne å tukle med en m5 v10 motor etterhvert med Adaptronic E280s. Skal kjøres fullsekvensielt og styre alle orginale funksjoner. Pris 12990.

Hvilken tilpasning er det snakk om, når man får kjøpt ferdig tilpasset ms til m50 f.eks? ms innebygd i orginalhjerneboksen. plug and play!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...