MariusW Skrevet April 27, 2010 Skrevet April 27, 2010 Hei! Når jeg starter bilen min så kveles den av seg selv hver eneste gang, så må jeg starte på nytt. Når den først er startet så er den sinnsykt ugjevn på tomgang. Jager som fy! Det blir bedre når motoren er varm. Ikke så ugjevn tomgang men den lugger ved pådrag. Noen som har en formening om hva som kan være galt? Jeg tenkte automatisk lambdasonde da jeg nylig har skiftet LMM. Jeg har bestilt to stk. Både før og etter kat. for å utelukke dette. Men vil gjerne høre hvis noen har noen andre forslag på hva som kan være i veien. Eller har vært borti dette før? Ser også at noen engelsktalende skriver at "The alternator" var gåen med samme problem. Hva er det på norsk? Legger ved to videoer. Første video er når jeg starter og den dør ut og jeg starter på nytt så ser dere den ugjevne tomgangen. Så går jeg ut av bilen og filmer bak på bilen og foran. Bak høres det kanskje ut som frieksos? Og foran kan man høre hvor ustabil motorduren er. På den andre bilen så ser man den ustabile tomgangen bedre. PS: Jeg rører ikke gasspedalen noen gang.
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Da vet vi hvilken motor du har.... Sjekk ut #3 her, er et veldig kjent problem på M44 motoren at denne slangen slår sprekker.
MariusW Skrevet April 28, 2010 Forfatter Skrevet April 28, 2010 Tøft! Hva heter denne slangen og kommer man til for bytting uten å demontere en hel del? Men jeg trodde jeg hadde M43 motor..
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Ja du har M43... rein tasteleif fra min side. Er slangen til veivhusventilasjonen, er bare å snakke med Geir Magne på Trondsen, han vet sikkert hva det er snakk om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå