Gå til innhold

Megasquirt på 318i E46 `99 Hva skal jeg velge?


rollertoy
 Share

Anbefalte innlegg

Ser det er litt forskjellige Megasquirt 2 å velge mellom:

MegaSquirt-II EMS System - SMD PCB3.57

MegaSquirt-II Engine Management System w/PCB3

MegaSquirt-II Programmable EFI System PCB3.0

Noen som kan hjelpe meg litt på vei?Hva er forskjellen?

Hva skal jeg velge? og hva burde jeg bestille i tillegg?

Kan noen også hjelpe meg med koblingsskjema? Følger det noe med megasquirt?

Er det noen som har montert dette på denne bilen før? Eller har noen bra tips til meg?

Leser som en gal på ms forum om dagen... men det er veldig mye... så blir glad for alt som kan hjelpe!

Mvh

Preben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøpe megasquirt så har diyautotune.com både megasquirt på bestilling og linker til stort sett alt du trenger å vite. Har kjøpt min MS II 3.57 derfra, men du kan ikke håpe å slippe moms dvs. du må plusse på 25%. De er også behjelpelige angående spørsmål om montasje/mapping, men du kan ikke forvente at de hjelper deg med alt.

Ikke kjøp MS av hvem som helst på ebay osv. siden du har ingen garanti at jobben ble gjort skikkelig (MS er opprinnelig et DIY datasprut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, med andre ord så kjøpte du: MegaSquirt-II EMS System - SMD PCB3.57 er det riktig?

Blir nok til at jeg kjøper et ferdig av diyautotune.com

Bare usikker på hvilken, sendt mail til de, men ikke fått noe svar enda...

Får man de til å merke pakken med "used carparts" så slipper man moms :)Vet ikke hvor behjelpelig de er med det.. men.. Slapp momsen på manifold på denne måten hvertfall..

Leste om prosjektet ditt, hvordan gikk det med kompressoren? ble den montert? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..... kanskje like greit... Var i kontakt med Statens Vegvesen i dag, de mener at de vil ha problemer med å godkjenne den.

Hvis ikke jeg kan dokumentere at alle avgassmålingene er i henholdt til forskriftene, vil de ikke godkjenne den, selv om alt annet skulle gå på skinner.

Blir nok under 170 hk i den, og er jo akuratt samme bilen som en 323i den har jo 170. Bremser/hjuloppheng....alt er likt.

Noen som vet om hvordan dette med avgasser kan løses?

Fikk beskjed om at hvis jeg kjøpte et turbokit der de dokumenterte avgasser ville det gå greit.

Men det finnes jo ikke noe kit til denne...

HJELP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...