Gå til innhold

- Code13's e46 touring - senket bilen s.8 og vakumpumpeskift


code13
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syse:takker :) prøver å holde denne blank og fin for kone & barn. Har ikke testa bil ennå, men hun sier at røyklukt er vekk men lukter noe annet (sikkert green clean) venter på varmt vær for å se om røyklukt dukker opp igjen.

Blir det rart med sort tak med grå a,b,c stolpe? Koster sikkert litt de også,vet ikke pris. Beigt er sikkert også litt fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Noen som vil kjøpe eibach senkefjører? 30-25 hvis jeg ikke husker helt feil.selges pga vil ikke senke bilen lengre pga vinterbruk.aldri vært brukt.

Selger også unna svarte carbon nyrer, org fanger, sidespeil.

Gi bud!

Lager salgstråd senere når jeg får tatt bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

nye bilder av bilen og mazdaen. Solgte Opel Vectraen og prøvde en 2006 320D sedan, var ikke noe for meg.

Begynte å tenke på Z4 (1 gen), men fikk aldri prøvd en. endte opp med valg mellom s2000 og lotus elise. Prøvekjørte en mx5 for moroskyld og endte opp med å kjøpe en. Fortsatt lyst på Lotus, men får ta det igjen senere :)

1.jpg

DSC_0878.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Har vært på langtur med bilen nå (ålesund - moss tur/retur ++) og la merke til en ny lyd igår - vet ikke om jeg har hatt den lenge eller ikke. Kan noen ta en titt på video og gjette hva dette er for meg?

Byttet til Castrol Magnatec (LL04) 5w-40 før reise og kjørt ca 16000km på den. Byttet idag til Castrol Egde FST 5w-30 for å se om det hjalp (etter å la lest på diverse forum at folk fikk tikking av Magnatec), men det hjalp ikke. Har kjørt på med Omega motorrens idag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg har N42B20-motoren selv og kjøpte bilen med tikking som problem. Tok dagesvis med feilsøking for å finne ut hva problemet er. Bilen ble til og med satt inn på verksted for å finne ut av hva problemet var, uten hell. Etter å ha faktisk startet motoren uten toppdeksel (resulterte i å fylle verkstedet med olje såklart) så fant vi ut av problemet. Problemet lå i en av vanosene som motoren er utstyrt med. En av de to vanosene var rett og slett gåen, og måtte byttes. Koster rundt 3000,- per drev. Nummer 4 eller 5 på bildet kan være problemet.

qg8ymhxvpg0hmsro0cje.gif

Jeg sier ikke at det er dette som ER problemet siden dette er en håpløs motor og mange faktorer kan spille inn for å lage denne ulyden. Alt fra kjedestrammer til vakumpumpe, registerhopp osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for innspill nrjey. huff.... trodde BMW hadde solide motorer jeg. (er vel ikke noe mindre på andre merker kanskje heller) men jeg får prøve å skifte vakumpumpe og kjedestrammer når jeg skal skifte tennplugger nå. så får vi se om lyden forsvinner. Oppdaterer videre når jeg vet mer.

PS: Det virker som om du kan litt om motorer, hvilken e90/91 motor skal jeg helst gå for? skal oppgradere snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...