Gå til innhold

- Code13's e46 touring - senket bilen s.8 og vakumpumpeskift


code13
 Share

Anbefalte innlegg

Code13's E46iT

Da er den matt-svarte coupe'n solgt til fordel for stasjonsvogn pga unge på vei. Da får kona denne til å frakte unge i og jeg kjører vectra inntill jeg finner en rekkesekser e30/34/36 å leke med.

Bilder fra forhandleren, mai 2010:

2c4plcomkhv70uw8r9sg.jpg

oz8yup543ihrs2yt5rxp.jpg

Planen i rekkefølge:

Carbon nyrer [x]

Carbon emblemer [x]

Sportspedaler ACS [x]

Håndbrekkhåndtak ACS [x]

Alu-ringer til instrument [x]

Angel Eyes hvite [x]

Mattesett i stoff [x]

Nye frontlykterglass [x]

Ny girkule + girmansjett [x]

Nye lister innvendig [omlakkerte gamle istedet]

BBS LM 19" replika 8,5+9,5 [x]

MTECH II pakke [x]

CS splittere i carbon

ACS speil [x]

Carbon diffuser

Senke litt 40/20

Eksos

Tone ruter [dropper, om jeg ikke kan tone helt fram til førerdør]

Helfoliere bilen i ______ matt farge

Litt av det samme som sist. Ingenting nytt, blir en helt standar Mtech2 med litt carbon detaljer.

Skal tilslutt helfoliere bilen i en matt farge - selv om jeg liker fargen på bilen.

Syns det er fint med matte farger + at jeg vil ta vare på lakken noen år ekstra ettersom jeg planlegger å ha denne bilen i maaange år fremover. (med mindre det blir trillinger neste gang) De som kan å photoshoppe, hjelp meg å velge farge! (EDIT:har ikke lyst til å foliere denne bilen lengre, postene under var fra 2010 når jeg hadde sansen for dette)

Siste bilder August 2010:

vbqc8vokcnwcyts3771k.jpg

Juli 2012 - senket 30/25 Eibach:

DSC_0048.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja har sett litt på grå, var ikke min smak. så litt ut som primer.det er en 318. sikkert ikke mye forskjell fra en 316. holder meg til små motorer, fungerer greit nok til hverdagen - kjøre unge og til butikken.

da har jeg vært og hentet bilen i arendal.fy f så kjedelig og lang vei å kjøre hjem. fikk prøvd cruise controll hele veien nesten, skummelt på førsten.

bilen har noe steinsprut. noe riper i lakk her og der, ingenting farlig, går nok ann å polere opp det meste.

så ikke at det var rust før jeg hadde kommet hjem, en 10cm lang remse med slitt lakk og rust ved dør-innsteg.surt,dette må taes.bilde kommer

og forrige eier har limt på pynteklister langs bilen over de sorte listene. dette må av. han har tydeligvis røyket i bilen også. bilbutikken i aredal hadde sprayet bilen med godlukt ved visning........og påstod på forhånd at det ikke fantes rust på bilen. får ringe bilbutikken, og snakke litt med ali.

ellers, en fin og grei topazblå 318bensin. virker ok teknisk. merker clutch er litt svampete, og ved nedbremsing oppstår det litt vibrasjoner i ratt. hva kan det være?

bilder kommer og felger selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått pratet med Ali i Bilbutikken i Arendal. Etter litt krangling og trussel om å sende inkasso på meg, så ga jeg meg med 1000 kr avslag på pris. Han mente at det ikke koster mer enn 400 kr å fikse dette hos en lakkerer. Men han var ikke villig til å sende bilen til en lakkerer og ta regningen. Sånn er det når man stoler på forhandlere som forteller at det ikke er rust på bil.

3j0lvx9bur8y167x715s.jpg

10-15 cm remse med rust :( v.side framme

3qnyprs0lfdbca7occij.jpg

3 flekker med rust på v.side framme.

cffwemee659r6s20847f.jpg

bxcvumn61cynafw5gbdz.jpg

her er felgene som fulgte med, 16". vet ikke merke, bmw? Skal selges så snart BBS kopi kommer inn. Vinterfelger selges også.

Har fått fjernet "pyntelistene" også har jeg handlet inn rensegreier for å ta seter og tak. Noen som vet om vidundermidler for å permanent fjerne røyklukt? Det jeg handlet inn funket ikke noe særlig

Ellers handlet:

Carbon nyrer

Carbon emblemer

Sportspedaler ACS

Håndbrekkhåndtak ACS

Alu-ringer til instrument

Ny girkule

+ skumkanon til høytrykkern og diverse vaskeutstyr fra scandicshine.no :) gleder meg til

bilvask og polering

Neste på innkjøp blir:

Angel Eyes og BBS LM kopi fra GS. Tror jeg går for 8,5 i bredde på alle felger - redd for at det blir for bredt bak når jeg skal senke bilen. vil ikke valse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått gjort litt små ting på bilen, sakte men sikkert så blir denne bilen ferdig opphora en dag heh.

0t3qrnyqt9djtvvl8n87.jpg

instrument ringer install :) love' em!

hoof661h1o0xqi092k9i.jpg

prøvde å finne en dørlist + midtkonsoll i denne fargen men greide ikke å finne ut hvilken

farge dette var. Var enten grå greier eller graphit. Skulle ha nytt pga slitasje og merker.

Tenkte så, hvorfor ikke bare lakkere de selv?

wz979ocxgtjtvihf55ak.jpg

Ny gir-mansjett + ny girkule + demontert askeberger og skuff for vasking inne med zalo

og grønnsåpe for å få vekk røyklukt

gasah2s9zk2nbrgsha8s.jpg

demnonterte interiør listene

hxrb8ze0idg21cpc7cdu.jpg

og lakkerte de topaz blå, rest fra rustpuss av innlegg over.

litt interiør bilder:

cnvw7qu9fae97dj0ogsk.jpg

dører

jfin24iibpwddbgl64zg.jpg

front, sportsseter i stoff :/, installert acs sportspedaler

0fczhdtbajzht01sf6iy.jpg

Acs brekkhåndtak installert

9xgldmcbtfd3rfropqqg.jpg

instrument ringer gjør seg

x68udojehc58qdyykp1a.jpg

v81tpkzmqm26sfu6qmrk.jpg

syns det ble bedre enn det gamle slitne grå som var slitt ned til sort plastik enkelte steder.

6e2titzxc4lcml39sa6t.jpg

har også fått på carbon nyrer, emblem foran og ratt.

Da er det bare å vente på GS skal få inn LM's kopier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å droppe M3 speil, fant ut at det blir vanskelig å montere ekte M3 speil på 4dørs. Dropper også M5 speil, så en touring som hadde det på veien igår og likte ikke looken. Har en ønsket-kjøpt tråd men spør her også:

Noen som har noen ACS speil liggendes?

Eller noe av det som ikke er gjort på plan-listen?

send pm. eller post bilde her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

richie: venter fortsatt pm med bilder av speila ;) kan du finne ut om det går ann å sette inn innmaten på speila slikt at jeg kan styre de elektronisk? manuell er så kjipt.

1dykkfkj6gk3wo13sy2l.jpg

gult er kult for en guling? greide ikke å få fargen matt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, flott stasjonsvogn du har kjøpt deg :) Gratulerer. Ble overraskende bra de interiørlistene!

Angående fargevalg... Hvis du har sett den E92 M3 med kompressor som var på Valle Hovin og Rudskogen, så vet du hvilken farge man bør gå for :D Den er gul (vet ikke hva fargen heter da) med svart tak og andre svarte detaljer. Sykt fet!

Ligner jo forsåvidt på denne:

o1ac8a7pxdy71ucqbss9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...