Flua Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Må ha meg noen nye skiver foran på min 98 mod 523, da det rister en del i rattet ved svak bremsing.. Noen som kan anbefale noen skiver? Tenker på schmiedmann sine, men hvordan er disse? De ligger litt lavt i pris i forhold til andre skiver ser jeg.. Må man bytte klossene samtidig som skiver? Det er bra med belegg igjen, vil tippe ca 1 cm
Tore Diesel Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Klosser bør du absolutt bytte samtidig som skivene ja.
Kenni Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Kjøpte Skiver og klosser til min e39 hos GS. Er veldig fornøyd med disse. Betalte vel 3 500,- for klosser foran og bak, skiver foran og bak samt håndbrems bånd.
Flua Skrevet April 29, 2010 Forfatter Skrevet April 29, 2010 Okay. Var det febi skivene du kjøpte da?
Odd-M Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Hvorfor bør man bytte klosser når man bytter skiver? Evt slitasjespor i klosser vil jevne seg ut etter noen få mil. Jeg har aldri ansett dette som noe problem. Så lenge skivene er av et kjent fabrikat så er det vel greit? Jeg har meget god erfaring emd Brembo-skiver. Med det samme du har oppe bremsene bør du serve kaliperene, rengjøre, smøre inn glidesleider etc.
Flua Skrevet April 29, 2010 Forfatter Skrevet April 29, 2010 Hva mener du med å serve kaliperene? Lurer på å bestille EBC skiver rett fra http://www.ebcbrakesdirect.com . Ganske billig her, blir omtrent samme prisen for "basic" skivene dems pluss klosser fra dem med frakt og moms som for febi skiver/klosser fra GS.
Odd-M Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Rengjøre, kontrollere støv og tetteringer, smøre opp med kobberpasta på bevegelige deler etc. Har lest mye dritt om EBC. Skiver slår seg og klosser støver voldsomt.
Flua Skrevet April 30, 2010 Forfatter Skrevet April 30, 2010 Okay.. Trodde det var noe av det bedre, er det med at skivene slår seg jeg vil ungå, mest sansyneligvis det som har skjedd med de jeg har. Men noen som vet hvordan febi skivene til GS er? Har ikke lyst til å få samme problemet igjen..
Flua Skrevet April 30, 2010 Forfatter Skrevet April 30, 2010 Da har jeg bestilt nye febi skiver/klosser og powerflex casterstag foringer fra GS. Liten mistanke om at det er casterstagene som gjør noe av ristinga, håper det blir bedre med nye foringer
Gjest Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 skulle til å spørre om du er sikker på at det er skivene dine som er problemet? har mer tro på casterstagsforinger.
Flua Skrevet April 30, 2010 Forfatter Skrevet April 30, 2010 Prøver å bytte begge deler nå ihvertfall håper bare ikke det er kuleleddet i casterstaget som er gåent. Er en del "merker" på skivene mine, i bremsefeltet som ikke har blitt borte etter en 30 mils kjøring, så tror det kan være noe med skivene også.
gjeewaytee Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 Eg hadde helt klart gått for EBC green stuff. Skiftet til det på min forrige E39 fremme og det er som natt og dag spør du meg contra "orginale" skiver og klosser. ikke støver EBc noe nevneverdig heller og bremsene blir silkemyke, men samtidig mer effektive. Skal helt klart ha EBC når bremsene skal skiftes ut på min Touring EBC er kanske litt dyrere, men de vare nesten dobbelt så mange km vs orginale så på sikt blir de billigere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå