LarsGøran Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Hei gutta krutt Var inne og kikket på sidene til mekonomen for å se hva slags olje de selger til min kjære 530 DAT 2001 modell, facelift og der har de fire typer olje: Motor Castrol Edge helsyntet 5W-30 Motor Castrol Edge sport helsyntet 0W-40 Motor Shell Helix Ultra helsyntet 5W-40 Motor Shell Helix Ultra Extra helsyntet 5W-30 Jeg lurer da på hva som er best, eller hva som blir anbefalt? Kan jeg kjøre på Shell olje? (får den gratis....) Med vennlig hilsen LarsGøran
Odd-M Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Skal du følge skiftintervallene til BMW så må/bør olja være merket med "BMW LL01" eller "BMW LL04", med andre ord en longlife-olje. Hvis ikke spiller det mindre rolle. BMW anbefaler Castrol SLX Professional.
LarsGøran Skrevet April 29, 2010 Forfatter Skrevet April 29, 2010 Da prøver jeg meg med ett oppfølgningsspørsmål, hehe. Er Shell olja ikke bra for BMW motorer, eller er det fullt brukbart? Jeg fylte det på X5'en ett par ganger, riktig nok bare med 10000km i mellom og jeg opplevde bare fin og myk gange. Er så fristende siden jeg får det gratis, hehe... Men selvfølgelig, hvis Castrol er tingen, så får den få det (den gamle dama har jo snart rulla 200000, så den får kun det beste) Takk for svar Odd-m! LarsGøran
Simpel Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Får du Shellolje gratis er det vel bare å prøve det Tviler på at motoren tar noe skade av det, og siden du får det gratis kan du jo bytte ganske ofte.
feiringbruk Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Da prøver jeg meg med ett oppfølgningsspørsmål, hehe. Er Shell olja ikke bra for BMW motorer, eller er det fullt brukbart? Jeg fylte det på X5'en ett par ganger, riktig nok bare med 10000km i mellom og jeg opplevde bare fin og myk gange. Er så fristende siden jeg får det gratis, hehe... Men selvfølgelig, hvis Castrol er tingen, så får den få det (den gamle dama har jo snart rulla 200000, så den får kun det beste)Takk for svar Odd-m! LarsGøran Ja tror nå egentlig ikke at Castrol er no bedre enn andre oljer.
torfinn9990 Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 Mange produsenter lager ikke oljen sin selv. Det gjelder blant annet statoil. De kjøper den inn fra en annen produsent, ble jeg fortalt på den lokale statoilstasjonen. Fabrikatet har ikke så mye å si. Det er spesifikasjonen på olja som er avgjørende. Torfinn
Gunnar Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 Det har vært mye trøbbel med Shell-oljer på M50/M52-motorer, men nå er jo dieselen en annen motor, så jeg vet ikke. En burde kunne anta at den funker helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå