Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en e61 o7 mod.

Er det mulig å kurve/tåke lys og parklys til å lyse som kjørelys når man starter billen. Slik at en slipper å vri på bryteren.

Hva brukes inner halogenpærene i hovedlyset til. Virker bare som lys horn eller?

Mvh

Ketil

Helt fersk bmw eier :D

Skrevet

Hei og velkommen til forumet Kbr og gratulerer med en flott bil!

Jeg er veldig usikker på det med kjørelyset ditt, dette er kanskje noe BMW kan programmere. Halogenpæra di vil jeg tippe er fulltlyset ditt, eller langlys da. Var ihvertfall dette på min E61 2005.

LarsGøran

Skrevet

Er vel det de kaller BiXenon, xenon + halgoen på langlys.

Angående spørsmålet om kurve/park, så har jeg delvis kommet frem til at du offisielt MÅ ha iDrive for å stille dette inn. Uoffisielt kan du kjøpe eLight-modul på nettet. Denne programmeres gjennom USB og kobles rett på canbus.

Den kan også konfigurere lys-settingen på opp/igjen-låsing av bilen, samt slå på "amerikansk-stil dimmede blinklys" (sidemarkeringslys).

Koster ca. tusenlappen.

Skrevet

Hei

Takker for svar.

Har bixenon men inner halogen lyset virker ikke når jeg setter på langlys. Disse lyser bare når jeg trekker bryteten mot meg. Altså lyshorn. Blir bare lys i xenon lampa når jeg setter på vanlig langlys.

Hvofor det? Hvilken misjon har da halogenlyset?

Skrevet

Halogenlyset er bare til for langlys/signalisering.

Det er en billigere variant enn xenon i begge lykter.

Xenon er kjørelysene dine, men på grunn av at bilen din er importert(?) er disse ikke automatiske, da det ikke er påbudt med automatiske kjørelys i EU.

Har du sjekket om du har lyssensor i frontruten?

På min 1-serie fra 07 så kommer kjørelysene på automatisk når det er mørkt/grått vær.

Skrevet

Har kjørelys og lyssensor i frontrute. Har også en A på lysbryteren og automatisk dimming og adaptive lys.

Men ingen lys i halogen lysene. Bare i xenon lampa blir langlys.

Halogen lyser bare når jeg signaliserer. Ønsker at de lyser sammen med bixenon.

Ketil

Ex-Volvo mann. :mrgreen:

Skrevet

grunnen til at det er ei halogen pære i lykta i tillegg til xenon i fjernlys er pga ballasten til xenon ikkje tåler at strømen blir slått av og på hyppig, sånn som når du blinker med fjernlysene, dette gjelder alle xenon typene som er på markede enten det er org eller ettermontert.

er litt greit å lage det til sånn i stede for å måtte bytte ballast til par tusen etter eit par år :)

BMW kan sikkert programere at bilen starter opp med park+ tåkelys, er sikkert mulig å programere fjernlyset ditt og.

anbelfaler å ta ein tur nedom til nærmaste BMW forhandler eller Bavaria og snakk med dei, er kun dei som har lov å programere BMW.

Skrevet

Er det noen som har lys i begge pærene ved lang lys.

Er det mulig å sette xenon kit (hdi kit) i halogenpærene slik at lang lyset blir bra.

Det egner seg vel ikke å sette 1000 meter på Bimmeren!

Hadde på volvo v70 xenon og xenon kit i innerste halogen pærene. Hadde også xenon kit i 1000 metere.! Lyste godt opp det.

Skrevet

Lyser heller ikke i begge på andre modeller som E91 med bi-xenon. Aner ikke om det lar seg gjøre å programmere. Finner du ut av det må du informere oss om hvordan du evt. gjorde det :)

Er ikke dermed sagt at xenon lyser så mye bedre enn halogen. Vi har i hvertfall ikke noe dårligere lys på vår E46 med Osram NightBreaker enn svigers sin E91 med bi-xenon.

Hella Rally 3000 med 100w pærer hadde vært snadder på bimmern :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...