Gå til innhold

Hvordan øke effekten på lavt turtall i M50TUB25?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Grenrør, Chip, KN, porting,planing andre dyser, osvosv

En standard chip vil nok heller konsentrere seg om effekt på høyt turtall... Grenrør må også være spesiellt beregna på lave turtall, hvis ikke kan man lett miste drag på bunn.

Hvis du opplever m50TUB25 som veldig slapp på lavt turtall ville jeg fått noen som har vet godt hvordan disse skal fungere. Om du har satt M50TUB25 med vanos i en E36 burde den være forholdsvis kraftig på bunnen, drar jo ikke veldig fort før etter 4k men du burde ikke savne så veldig mye bunnkraft. Så vil i grunnen tro kanskje det er noe galt...

Skrevet

Gåene vanos-ringer (og mange andre ting) kan jo føre til noe redusert bunndrag.

Sikker på at motoren er i orden?

Skrevet

Dette er en motor som sitter i en '94 E36 325 (motor skal ha gått 190K) som jeg vurderer å kjøpe, jeg har aldri kjørt BMW's 6ere, kun min 318is, og da jeg prøvekjørte bilen med en passasjer, syntes jeg bunndraget (før 3500) omtrent kunne sammenlignes med meg alene i min egen 318is. Jeg ville igrunn tro at forskjellen på bunndraget skulle være veldig merkbar mellom 1,8 liters 4er og 2,5 liters 6er.

Litt vanskelig å beskrive slik synsing, jeg skal iallefall prøve bilen en gang til alene før jeg evt. bestemmer meg for noe.

Ps. Skal 325en normalt slippe asfalten ved full pedal på førstegir? mener det sitter 205 45 dekk på bilen

Skrevet
Grenrør, Chip, KN, porting,planing andre dyser, osvosv

En standard chip vil nok heller konsentrere seg om effekt på høyt turtall... Grenrør må også være spesiellt beregna på lave turtall, hvis ikke kan man lett miste drag på bunn.

Hvis du opplever m50TUB25 som veldig slapp på lavt turtall ville jeg fått noen som har vet godt hvordan disse skal fungere. Om du har satt M50TUB25 med vanos i en E36 burde den være forholdsvis kraftig på bunnen, drar jo ikke veldig fort før etter 4k men du burde ikke savne så veldig mye bunnkraft. Så vil i grunnen tro kanskje det er noe galt...

Chip gir jo bedre respons fra lav(ere) turtall og da.. Grenrør gir jo bedre bunndrag, moment å bedre sugekraft... Hvis det er m3 grenrør (originale) ikke billig krom opplegg til 3000,-

Skrevet

Ps. Skal 325en normalt slippe asfalten ved full pedal på førstegir? mener det sitter 205 45 dekk på bilen

Nei, må nok kicke clutchen for at det skal skje..

Ellers har den ikke noe voldsomt bunndrag, den har tross alt bare 245nm, så man merker fort ekstra vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...