Soilborn Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 Det er mye snakk og misforståelser rundt dette temaet her. Jeg hadde denne lyden i fri på gamlebilen. Altså en ulyd når bilen stod i fri med clutchen ute, og tok derfor ned girkasse for å skifte det utløserlageret. Lyden forsvant ikke, så det må være et lager på inngående akslingen på kassa eller noe sånt. For utløserlageret skal som mange nevner ikke være i bruk før clutchen presses inn.
FredrikE24 Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 Har samme lyden i mitt gamle dråg, tror ikke det gjør så mye at den lyden er der Lyden er knapt hørbar hos meg..
torfinn9990 Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 har sånn lyd på min E36 også, men den forsvinner hvis jeg dytter girspaken forsiktig mot et gir.. Er det fortsatt utløserlageret? Nei da er det hvertfall ikke utløserlageret. Jeg har det samme problemet på min mercedes gelandewagen, med ny clutch og utløserlager. I følge forsvaret har de samme problem på ca halvparten av feltvognene (mercedes gelandewagen). Det er ingen fare med det. Det kan muligens være styrerøret som sitter rundt inngående aksel på girkassa. Det fungerer som en foring for utløserlageret. eller så kan det være at gaffelen til utløserlageret som er slitt. Prøv å søk på getrag rattle, så får man se at det er mange biltyper som har samme problemet. Torfinn
jensemann23 Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 okei, en annen ting jeg kan legge til er at lyden kun kommer når bilen er kjørt varm, altså aldri på kald motor. Kan kanskje være en ide å bytte olje på kassa , det har jeg aldri gjort :s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå