Padrino Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 Tomgangen er ikke så grei for tiden. Kjørte bilen varm, og parkerte, også tok jeg en filmsnutt av bilen. Se denne videoen her med lyd Noen som kan si meg hva som er feil?
Padrino Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Skrevet Mai 1, 2010 Hvordan tester man gasspjeldsensoren? Bilen fungerer helt toppers da den er kald. Tomgangen står på ca 900 (noe høy, men det er bare å justere). Ønsker først å finne ut hva som feiler den da den er varm. Takker for alle svar : )
jensemann23 Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 den enkleste måten å finne det ut på er diagnose, eller du kan ta av spjeldhuset (mulig det går an å løsne sensoren uten å ta av på m42) og måle om motstanden øker lineært når du vrir på kontakten. men enklest som sagt: diagnose
Padrino Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Skrevet Mai 1, 2010 Ok, har m44 motoren. I front på spjeldet går det en ledning, tenkte jeg skulle ta meg en tur ut og nappe ta den når motoren har blitt varm.
Padrino Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Skrevet Mai 1, 2010 Ja da har jeg vært ute og kjørt. Tok av ledningen\kontakta og fikk disse resultatene. Kald motor: 2000 rpm Varm motor: 2500 rpm Så det betyr at motoren gikk opp ca 500 rpm da jeg tok av ledning, noe som sikkert betyr at den fungerer. Det var denne kontakta du mente? Random bilde, ikke mitt motorrom
sufii Skrevet Mai 2, 2010 Skrevet Mai 2, 2010 Hvordan tester man gasspjeldsensoren?Bilen fungerer helt toppers da den er kald. Tomgangen står på ca 900 (noe høy, men det er bare å justere). Ønsker først å finne ut hva som feiler den da den er varm. Takker for alle svar : ) Hvordan er det mulig å justere tomgangen? Min ligger på 600 -700. Mulig å justere litt opp?
Iceybear Skrevet Mai 2, 2010 Skrevet Mai 2, 2010 Hvordan tester man gasspjeldsensoren?Bilen fungerer helt toppers da den er kald. Tomgangen står på ca 900 (noe høy, men det er bare å justere). Ønsker først å finne ut hva som feiler den da den er varm. Takker for alle svar : ) Hvordan er det mulig å justere tomgangen? Min ligger på 600 -700. Mulig å justere litt opp? Du tar gasswiren som går rett over og skrur på den skrua innerst.. skru den ut for høyere og inn for lavere... Er du usikker på hvilke jeg mener kan du bare dra forsiktig i den så merker du fort hvilken det er... Den går rett over sensoren på bildet der til høyre oppe... Rai Rai Iceybear
sufii Skrevet Mai 2, 2010 Skrevet Mai 2, 2010 Åja, den wiren ja. Vet hvilken du mener. Skal prøve dette senere og gi en tilbakemelding. Takk for hjelpen.
Padrino Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Skrevet Mai 2, 2010 Også tilbake til meg. Hva er det som kan være feil da det antageligvis ikke er gasspjeldsensoren.
jensemann23 Skrevet Mai 2, 2010 Skrevet Mai 2, 2010 http://images.bimmers.no/files/bwbiktd5d6bmfrr9rho2.jpg Sånn sjekker du gasspjeldsensoren.
Padrino Skrevet Mai 3, 2010 Forfatter Skrevet Mai 3, 2010 Det var en bra "bruksanvisning". Takk Fikk målt opp alle ledningene som vist i eksempelet. Fikk 5 på første og 4 på de to andre. Så da går jeg utifra at sensoren der fungerer. Hva kan være feil da?
jensemann23 Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 hva med det tredje punktet? Det er det som er det viktigste, at motstanden varierer jevnt fra 1-4 Kiloohm når du vrir sensoren fra endepunkt til endepunkt. Mål mellom pin 1 og 2.
Padrino Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Skrevet Mai 5, 2010 skal den variere? min sto stabilt på 4 hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå