AutoMartin Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 Tenker å bygge om festene til stabilisatorstaget på min E36 318i 91" fra med feste i fjærbeinet, til typen som kom 6/92 med feste i bærebro. Er dette enkelt? Utifra bildet er det kun å bytte de små stagene som går fra stabilisatorstaget opp til fjærbeinet(nr.6) og montere feste og lite stag(nr.7 og 8 ) rett i hull som finnes fra før i broa. Stemmer dette? Og kan man bruke samme stabilisatorstag? g?
hagenisse Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 Ikke noe stort poeng å bumpe en tråd midt på lørdagsnatta vel? Du må selvsagt ha de nye festepunktene, men jeg tror også du modifisere de to andre festene. Usikker på om stabstaget kan brukes, men husk at det er endel tynnere - slik at bilen vil krenge endel mer.
AlXz Skrevet Mai 2, 2010 Skrevet Mai 2, 2010 Du må bytte komplett stag mener jeg å huske.. Bærearmene har hull som den "skrua" settes i. Mener jeg har flere slike stag fra 4syl. Har 1 fra 325 også..
jensemann23 Skrevet Mai 2, 2010 Skrevet Mai 2, 2010 det går ikke an å bygge om dette uten å forandre festene til krengestaget under karrosseriet. tro meg, jeg prøvde akkurat det du tenker på. innfestingen er forskjellig under bilen der foringene på staget er festet.
AutoMartin Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Skrevet Mai 2, 2010 Ikke noe stort poeng å bumpe en tråd midt på lørdagsnatta vel?Du må selvsagt ha de nye festepunktene, men jeg tror også du modifisere de to andre festene. Usikker på om stabstaget kan brukes, men husk at det er endel tynnere - slik at bilen vil krenge endel mer. Så staget på min bil er tynnere enn de som kom med festet i broa?
AutoMartin Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Skrevet Mai 2, 2010 En av grunnene til at jeg vil gjøre dette, er at f.eks senkesett og demperne til min modell er en god del dyrere enn de som ikke har dette festet til stabstag i fjærbeinet. Og at jeg har liggende to nye sportdempere foran, men da også uten dette festet. Men kan noen si meg om det er noen forskjell på hvordan bilen ligger på veien på de første modellene som kom med festet i fjærbein enn de som kom senere? Det første understellet, fram til 6/92, er visstnok "kopiert" fra E30, og er jo også dette som brukes på M3 om jeg ikke tar helt feil. Men da snakker jeg kun om dette festet i fjærbeinet altså...
hagenisse Skrevet Mai 2, 2010 Skrevet Mai 2, 2010 Det er ingen forskjell på den måten, men når stabstaget er festet lengre nede må det være tykkere for å ha samme effekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå