Fixfax Skrevet Mai 2, 2010 Skrevet Mai 2, 2010 Hei skal legge opp til en pumpe ekstra, også har det seg slik at jeg ikke husker hvem som var + og hvem som var gods orginalt, dette er jo vesentlig og vite selvom jeg ikke skulle lagt opp til 1 ekstra pumpe også. For tenkte jeg skulle ta styrestrøm til relee nr2 fra + på pumpe 1, har funnet begge ledningene inni bilen, 1 brun og en grønn med lilla stripe på. ut ifra fargene er jeg 99.5% sikker på at det er grønn med lilla på, men om jeg ser på de orginale kabelskoa har den brune et større hulle enn den grønne, og jeg ville da tro at + var den største så dette gjør meg usikker. noen som vet?
Fixfax Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Skrevet Mai 2, 2010 Lest at folk som har 2 pumper ofte får for lite strøm til pumpe nr2 i tillegg til at det nesten ikke koster noe, derfor valgte jeg og gjøre det slik med en gang, for da vet jeg at det virker
Fliid Skrevet Mai 2, 2010 Skrevet Mai 2, 2010 Du kan fint bruke relè som allerde er i bruk. De som sier det ikke er nok strøm tilstede, de skjønner ingenting. Er ikke sånn elektro fungerer. Alltid nok tilstede. : ) Men du kan fint gjøre det litt tungvint alikevel, du kan legge en ny pluss fra kontaktsettet på eksisterende relè og til ny pume. Minus er karosseri. Dog, totalt unødvendig. Man trenger ikke mer rot å holde styr på enn hva som er nødvendig. Alltid nok strøm tilstede.
Fixfax Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Skrevet Mai 2, 2010 Nå har jeg allerede releet, og bare denne siste ledningen igjen siden jeg har de og skal ha batteriet bak er det like greit, har også pumpe nr2 i reservhjulsbrønnen så blir ikke så masse kabler. Nå til tema er det den grønne med lilla stripe som er +?
Bimmer327tic Skrevet Mai 2, 2010 Skrevet Mai 2, 2010 Kan da umulig være noe problem og måle seg frem til dette.. Hørt om et multimeter?
Fixfax Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Skrevet Mai 2, 2010 kan alltids måle også, egentlig trenger man ikke noe forum, alle kan bare kjøpe haynes boka. sånn som bilen står idag kan jeg ikke måle men fant det ut, kikket bare på releet fremme i motor rommet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå