^th0mas^ Skrevet Mai 3, 2010 Skrevet Mai 3, 2010 Nå sitter jeg fint i det Min E36 er senket av tidligere eiere, og bilen har brukt å gå gjennom EU-kontroll uten problemer, så derfor antok jeg ikke at dette kom til å bli noe problem videre. NAF er tydeligvis litt mer pirkete. De ville ikke EU-godkjenne bilen fordi senkesettet ikke står i vognkortet, så jeg trillet bilen bort til en kyndig bekjent og satte bilen opp på en bukk. Problemet er at eventuelle tall og nummer på senkesettet ikke er leselig. Jeg aner rett og slett ikke hvilket sett som står på denne bilen. Blir jo litt tragisk å måtte invistere i nytt senkesett fordi jeg ikke klarer å finne ut hvilket som står på bilen i dag. Er det noe som helst jeg kan lure, eventuelt printe ut et random TUV-godkjent sett og si at det er dette som står på bilen min, siden ingenting er leselig uansett.
ehrnst Skrevet Mai 3, 2010 Skrevet Mai 3, 2010 Nei. Du må godkjenne settet på tilsynet, og da må nummer være leslig.
^th0mas^ Skrevet Mai 3, 2010 Forfatter Skrevet Mai 3, 2010 Ok, da kan jeg vel like gjerne spørre folk rundt etter orginale fjører.
bjalle Skrevet Mai 3, 2010 Skrevet Mai 3, 2010 Litt merkelig at nr ikke er leselig,det skal egentlig være leselig hele fjærens levetid,kan jo være en type som ikke er godkjent og derfor ikke leselig.
Ad|oS Skrevet Mai 3, 2010 Skrevet Mai 3, 2010 Er vel ikke så unormalt at fjærene ruster etterhvert slik at numrene forsvinner...
Lars89 Skrevet Mai 3, 2010 Skrevet Mai 3, 2010 Skal ikke bare få gjort det skikkelig å godkjenne et nytt senkesett da? Koster noen kr ekstra da du må ha 4-hjulskontroll og kontroll på biltilsynet, men da får du en bil som er mye bedre å kjøre og sliter mindre dekk samtidig som du slipper å bekumre deg så mye for tekniske kontroller osv
bmwmann24 Skrevet Mai 4, 2010 Skrevet Mai 4, 2010 Skal ikke bare få gjort det skikkelig å godkjenne et nytt senkesett da?Koster noen kr ekstra da du må ha 4-hjulskontroll og kontroll på biltilsynet, men da får du en bil som er mye bedre å kjøre og sliter mindre dekk samtidig som du slipper å bekumre deg så mye for tekniske kontroller osv Enig der. Det blir det beste på lang sikt.
AutoMartin Skrevet Mai 4, 2010 Skrevet Mai 4, 2010 Skal ikke bare få gjort det skikkelig å godkjenne et nytt senkesett da?Koster noen kr ekstra da du må ha 4-hjulskontroll og kontroll på biltilsynet, men da får du en bil som er mye bedre å kjøre og sliter mindre dekk samtidig som du slipper å bekumre deg så mye for tekniske kontroller osv Er jo er fin løsning det ja, men "noen kr ekstra" er vel det som ligger i veien for de fleste når det gjelder gammelt/nytt. Ikke alltid bare bare det... Skikkelig kjedelig problem egentlig. Hvor mye senk er du ute etter? Har ett fint sett med fjærer jeg, H/R, med TUV selvfølgelig, men er kun 40/15 senk da. Men skal få det billig
bmwmann24 Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 ohi 40/15 blir rå digg!! selv har jeg 30/15 liggende. Hvilken pris snakker vi her da!? SORRY OT!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå