Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

leker litt med tanken på å kjøpe meg en E34

ser litt på 525 å 535

vet att 525 har 192hk å 535 208hk(?) men går 535 i realiteten noe serlig bedre? hvordan er disse på drivstoff forbruk iforhold til hverandre? er noen av disse motorene en svakhet? Ser også att det ligger minimalt med 535 for salg, er det etterspurt/vanskelig å ordne med deler til disse? chipings muligheter?

takker for svar :D

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

535 har jo såklart en mye bedre motor 8)

bensinforbruket i en m30 ligger vell på rundt litern på mila i grunn. og en 3,5l er mye sterkere enn en 2,5..

også har en 535 211hk og 340 nm mener jeg..

Skrevet
535 har jo såklart en mye bedre motor 8)

bensinforbruket i en m30 ligger vell på rundt litern på mila i grunn. og en 3,5l er mye sterkere enn en 2,5..

også har en 535 211hk og 340 nm mener jeg..

takker :) hvor mange NM har 525 da?

Skrevet

m50 er uten tvil en bedre motor, spesielt om du har TU versjonen.

men 535 går bedre enn 525 ja.

Jeg ville valgt en 525 fra 94+ vil du ha mer ville jeg gått for 540 da m60b40 går langt bedre enn m30b35.

Skrevet
m50 er uten tvil en bedre motor, spesielt om du har TU versjonen.

men 535 går bedre enn 525 ja.

Jeg ville valgt en 525 fra 94+ vil du ha mer ville jeg gått for 540 da m60b40 går langt bedre enn m30b35.

hei, takker for mange gode svar, men hva er egentlig TU versjonene? jeg har ikke så mye kjennskap til BMW enda som dere sikkert merker.. :roll:

Skrevet

hatt e32 med m30 og m60:P fy som jeg savner m60 motoren.. deilig motor:P 540 burde du gå for!.. men da kan du jo like godt gå for m5..

hehe, mest økonomiske er nok m50b25 etter min mening.. alt under det blir for svakt

Skrevet
hatt e32 med m30 og m60:P fy som jeg savner m60 motoren.. deilig motor:P 540 burde du gå for!.. men da kan du jo like godt gå for m5..

hehe, mest økonomiske er nok m50b25 etter min mening.. alt under det blir for svakt

ser 540 er ett prisnivå opp ja.. :)

Skrevet

TU betyr technical upgrade og hos m50 inkluderer den Vanos, altså automatisk justering av kammene, slik at ventilene åpner på forskjellig tidspunkt i forhold til turtallet.

m50TUB25 kom i september 92.

Skrevet

spørs jo hva en mener med best da.. men det er ikke tvil om at m30 motoren (og tilsvarende basert på denne) har vunnet det meste av titler som finnes.

for min del er det ikke den minste tvil omm hvilken jeg vill hatt.. 535 er en bra sprek bil til "bare" å ha 211hk..

gode muligheter for å dra ut ganske mye med chip på m30.. ikke så lett på m50..

Skrevet

takker for alle bidrag.

Hehe, tenkte det ville bli litt uenigheter rundt dette. Det er jo egentlig ikke noe fasitsvar på hvilken motor som er den beste :^o

men å fått 230-240hk ut av en 3,5 uten pusste hjelp hadde jo vært litt gøy da.. :wink:

Skrevet

det er ikke noe problem å få 240hk i denne med chip ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...