Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bensinmåleren på min bmw e34 lever sitt eget liv. den viser mye rart for og si det sånn. Den skifter sånn av og til helt fra 0 til 20 l på tanken og plutselig lyser reserve lampa osv. Er føleren defekt??

Skrevet

flotøren er gåen, du kan demontere flotøren fra enheten der slangene er tilkoblet og kun bytte flotøren, men da må du lodde om tre ledninger som går fra motstanden på flotøren og til kontakta på toppen. enkel operasjon som er gjort på 15 min med loddebolt.

• 9 months later...
  • 9 months later...
Skrevet
Jeg er ganske blank når det gjelder motor og ny til BMW (E39 532).. :)

Hvor finner jeg denne flotøren?

På e39 tror jeg tankarmaturet ligger under baksetet, eller tar jeg feil? På e34 må du i bagasje rommet.

Skrevet
Samme problem med min, jeg bytta flotør/tankgiver, men fortsatt samme problem.

Kan det vere selve instrumentet?

Det kan være det ja.

Du kan ta en instrumentsjekk, da vil alle målere og lamper røre på seg. Er intrumentet gåent da, vil antakeligvis tankmålerer ikke røre seg.

Skrevet

Samme problem på z3'en, 1997 mod. Verkstedet byttet noen ekle ting(husker ikke helt hva) men de konkluderte etter å ha søkt på internett at det er en sykdom på de fleste z3'er siden BMW har hatt ett tilbud på å få det fikset en gang i tiden. Det var da snakk om en sensor som var defekt. Har ennå ikke gjort noe med det, bruker triptelleren som måler for øyeblikket.

• 1 year later...
Skrevet

Har en 520i Touring E34 med defekt bensinmåler. På bilen min sitter både bensinpuma og måleren sammen i tanken, under et deksel ved siden av reservehjulet. Kjørte noen km uten dekselet, matter og lemmer på plass; og skal si det er fres i den bensinpumpa! Bråker fælt når du gir på!!!

Flottøren og ledningene mine er ok, men det som var ødelagt var selve plasthuset og stålstanga som holder flottøren på plass (i sporet). Plasthuset var sprekt og stålstanga bøyd. Noen som har vært borti noen lignende før?

Det er en plasttank, men jeg kan ikke huske å ha kjørt på noe på en sånn måte at dette skulle skje.

Er interessert i denne delen om noen har den til salgs :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...