sel90 Skrevet Mai 4, 2010 Skrevet Mai 4, 2010 Hei. Jeg har fått merkelig problem med min e39 97 mod. Lurer på hva problemet kan være. Vil gjerne ha tips fra dere som har peiling på dette. Skulle kjøre en tur fra Drammen til Oslo. Da jeg passerte Lierbakkene som er ganske bratt, ga jeg på litt gass så jeg hadde 120-130km/t. Jeg holdt gassen på samme posisjon, men farten på bilen begynte å synke ned :s Før hadde jeg ikke dette problemet. Hørtes ut som det er noe som er tett og skriker når jeg gir på gass! Etter turen skulle jeg hjemover og da må jeg kjøre en nokså bratt bakke som jeg kjørte i 50km/t hele tida med 3. gir. Denne gangen ga jeg på med 2. gir til 50km og gira opp til 3. Men merkelig så ville bilen nesten ikke gå :s Som sagt så skriker bilen når jeg gir på gass, hørtes ut som det kommer under bilen?? Og den fusker litt under gassing.. Trenger hjelp...
sel90 Skrevet Mai 4, 2010 Forfatter Skrevet Mai 4, 2010 jeg har tenkt på det med katalysatoren, men må liksom være sikker på en eller annen måte? Motoren er M52 - B20
S.Arnesen Skrevet Mai 4, 2010 Skrevet Mai 4, 2010 Du har ingen varsel lys på dashen? Vil vel også satt noen kroner på feil med katalysator. Prøvd å kjøre en diagnose for å se om noe spretter opp?
Trollet_ Skrevet Mai 4, 2010 Skrevet Mai 4, 2010 Katalysator, lambda, lmm... har nettop hatt lignende problem på min caddy 1.4i bensin, der coilen fuska i tider og utide slik at uforbrent bensin kom i eksosanlegget og først tetta katalysatoren slik at det tok sikkert 2 min og komme opp i 60:P resulterte i at innmaten i katalysatoren eksploderte og kom ramlende ut av endestussen etter hvert... skiftet lambda-sonden, coil, plugger, fordeler, rotor og pluggledninger så gikk bilen mye bedre enn noen gang....kjører riktignok rundt uten katalysator...
sel90 Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Skrevet Mai 5, 2010 Du har ingen varsel lys på dashen? Vil vel også satt noen kroner på feil med katalysator. Prøvd å kjøre en diagnose for å se om noe spretter opp? Nei jeg har ikke det skjønner du. Så er litt vanskelig å si akkurat hva det er, men trur du diagnose hjelper til å finne sånne feil?
sel90 Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Skrevet Mai 5, 2010 Katalysator, lambda, lmm... har nettop hatt lignende problem på min caddy 1.4i bensin, der coilen fuska i tider og utide slik at uforbrent bensin kom i eksosanlegget og først tetta katalysatoren slik at det tok sikkert 2 min og komme opp i 60:P resulterte i at innmaten i katalysatoren eksploderte og kom ramlende ut av endestussen etter hvert... skiftet lambda-sonden, coil, plugger, fordeler, rotor og pluggledninger så gikk bilen mye bedre enn noen gang....kjører riktignok rundt uten katalysator... Men hvorfor skal katalysatoren plutselig ryke? Kan det ha noe med bensin å gjøre? jeg fyller på bensin fra Uno-x og Jet kanskje det har noe å si? Det er veldig irriterende å kjøre sånn... Blir masse kø bak meg når jeg kjører oppoverbakker!! ikke noe morro
Trollet_ Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 dårlig lambda eller lmm kan forårsake tett katlysator, hvis hjernen mottar feil eksosverdier, kan blandingsforholdet imellom bensin og luft bli feil og katalysatoren tettes... klyv under bilen, koble av eksosanlegget før katalysator, prøvekjør en kjapp tur og vips du har svaret:)
S.Arnesen Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 Nei jeg har ikke det skjønner du. Så er litt vanskelig å si akkurat hva det er, men trur du diagnose hjelper til å finne sånne feil? En diagnose burde klare å fortelle litt, om ikke så kan du ihvertfall utelukke feil som f.eks lmm, lamda osv osv. Da disse feilene ville dukket opp på en diagnose. Men hvorfor skal katalysatoren plutselig ryke? Kan det ha noe med bensin å gjøre? jeg fyller på bensin fra Uno-x og Jet kanskje det har noe å si? Nei, spiller ingen rolle hvor du fyller bensin.
The_transporter Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 katalysatoren renser bort farlige partikkler fra eksosen, så det er temmelig logisk at denne blir tett etter hvert! hva tror du skjer når eksosen din tettes? ellers holder jeg en knapp på blandingsforrholdene jeg, det kan være grunnen til at katalysatoren din muligens er tett, så sjekk det også,
sel90 Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Skrevet Mai 5, 2010 Ja. Det som skjer er jo det som har skjedd med bilen min sikkert Bilen går nesten ikke... Skal få tatt diagnose på bilen snarest jeg... Men noen av dere som vet hvor mye ny katalysator koster? Hadde vært fint om hvis noen vet om billige sier ifra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå