Gå til innhold

Siden vi ikke har "fork" button. "Fremdeles ikke kjekt......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste innlegg som omhandlet det opprinnelige temaet er dette.

Så for stylistene overta den gamle tråden, og gjøre hva de vil med den.

:lol::lol:

pajoe

Innleggets emne: Re: Kjekt å bli slått ned på riksvegen...

InnleggSkrevet: Tir Mai 04, 2010 02:19

Brukerens avatar

Løytnant

Løytnant

Pålogget

Kjøretøy: 97' 525 TDSa Touring, 90' Detroitcontainer (Ford Van), Opel Corsa GSI Bilcross. 89' Suzuki GSX 750f

TommyL skrev:

BimmerE46 skrev:

Her ville en GOD og VOKSEN sjåfør bremset opp ved DEM andres forbikjøring.

Det er jo bare å bremse for de som vil kjøre forbi deg dersom du ikke vil kjøre sånn at du ikke har de HEEEEELT opp i ræva.

Hva er egentlig poenget ditt med å ikke bremse når du ser noen kjører forbi deg og det kommer trailer i mot? Du skal jo hjelpe medtrafikkanter! Jeg holder ikke side med de som dro til deg, men skjønner de litt. De ville kjøre fort og forbi deg, men du oppfører deg som en tulling. Ikke noe vits å hisse opp folk som vil kjøre forbi enda mer!

Kan være det er meg som husker feil...men sier ikke trafikkreglene at man skal holde farten når man blir forbikjørt? Jeg bremser aldri, det er de som kjører forbi sin jobb å forsikre seg om at forbikjøringen er forsvarlig. Kan ikke se poenget med å "hjelpe til" i en forbikjøring...kan fort bli farlige situasjoner og misforståelser av det.

Så lenge han ikke gasset på så er det Audi'en som driter seg ut her.

Beklager å måtte meddele deg at du husker grundig feil.

Så om Audiføreren har "driti seg ut" og feilberegnet, har du dermed din fulle rett til å holde jevn og stødig fart til du ser hvitøyet til både Audiføreren og den uskyldige lastebilsjåføren????

FEIL!!!!! [-X

Vegtrafikklovens §6:

Fører av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre-, sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre, og slik at annen trafikk blir minst mulig hindret eller forstyrret.

Jeg har kjørt lastebil/vogntog i noen årtier nå. Jeg har til tider kjørt mer enn 165.000 km i året. (På 20 år blir det en anseelig strekning) Både innenlands, og på kontinentet. Nordmenn er verdens verste bilførere når det kommer til samarbeid i trafikken.

Jeg har berget hundrevis av menneskeliv ved å bremse opp og ikke holdt på retten min ved vettløse/feilberegnede forbikjøringer. (Tallet er ikke en fleip. Og det er gjengs for hver eneste trailersjåfør du møter langs vegen.)

Derimot sliter jeg temmelig ofte med personbiler som nekter å hjelpe en lastebil som ønsker å kjøre fortere å komme forbi.

Jeg kan ligge i timesvis oppover Gudbrandsdalen bak en bil som konsekvent ligger 10-12 km/t under fartsgrensen når det kommer biler i mot, mest sannsynlig fordi de blir blendet og føler seg utrygge da. Men straks det blir et strekke som er mulig for forbikjøring, siger de opp i 80-85 km/t.

Da kan du ikke kjøre forbi med et kjøretøy som har hastighetsbegrenser på 90, og er 19 meter langt.

Men dog skal det sies at jeg banker ikke opp alle som gjør dette. (Da hadde jeg til slutt ikke hatt never igjen) :lol:

Beklager at jeg rotet til BOLEtråden deres med dette sidespranget gutter, men ikke bank meg opp for det. #-o

FOR DA KJØRER JEG OVER BILEN DIN!! :twisted:

SUMMASUMMARUM:: Med litt samarbeid i trafikken blir det både hyggeligere, og tryggere.

:wink:

Skrevet

Fikk nesten epilepsianfall av den grønne teksten, og det sier litt - for jeg har ikke epilepsi en gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...