Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge trodd at det var noe spesielt med mine lys, siden det er spleiset inn noen extra ledninger på nærlysene. Av en eller annen grunn har nok forrige eier ønsket dette. Men hvis jeg forstår riktig så skal det originale være at når bryter står i "park" så lyser kun parklys/AE uansett om bilen står med tenningen av eller sviver/tenning på. Og at bryter må vris to ganger for å slå på nærlysene. Det er det som er "feil" på min som sagt, når den står med parkert med parklys/AE og jeg starter så kommer nærlysene automatisk på selv om bryteren forsatt kun står på "park". En liten ting til: På bilen min er det alarm som uler hvis jeg glemmer lysene når jeg stopper bilen og drar ut nøkkelen. Er dette originalt?

Skrevet
Har lenge trodd at det var noe spesielt med mine lys, siden det er spleiset inn noen extra ledninger på nærlysene. Av en eller annen grunn har nok forrige eier ønsket dette. Men hvis jeg forstår riktig så skal det originale være at når bryter står i "park" så lyser kun parklys/AE uansett om bilen står med tenningen av eller sviver/tenning på. Og at bryter må vris to ganger for å slå på nærlysene. Det er det som er "feil" på min som sagt, når den står med parkert med parklys/AE og jeg starter så kommer nærlysene automatisk på selv om bryteren forsatt kun står på "park". En liten ting til: På bilen min er det alarm som uler hvis jeg glemmer lysene når jeg stopper bilen og drar ut nøkkelen. Er dette originalt?

Jeg har iallefall en liten "alarm" som plinger to ganger hvis grøftlysa ikke er slått av. Ikke ved automatisk kjørelys.

Skrevet

Kan knapt kalle lyden på min alarm en "pling", heller en "grynt"...Forferdelig lyd, men likhet da den også "grynter" i støt på to og to. Men gjør så absolutt nytten da!

Skrevet
parklys/angel eyes med tåkelys er lovlig som kjørelys sålenge det er lyst ute. god regel å følge der er når gatelys blir skrudd på er det mørkt ute.

etter det er mørkt så er nærlys påbudt og tåkelys forbudt.

nyere bmwer er lov med kun angel eyes som kjørelys fordi ringene lyser mye sterkere enn på eldre biler med orginal angel eyes.

Stemme det..

Ellers så får du bot som det står "nærlys ikke tent i mørkets frembrudd" ^^

Skrevet
Kan knapt kalle lyden på min alarm en "pling", heller en "grynt"...Forferdelig lyd, men likhet da den også "grynter" i støt på to og to. Men gjør så absolutt nytten da!

I min bil er det en aldeles behagelig par pling, a la den man får på flyet før kapteinen snakker :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...