Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gikk galt da jeg skulle starte bila i dag. Starteren går rundt men ingenting skjer.. Uansett hvor lenge jeg prøver!

Synes det er rart at dette skal skje så pluttselig! Har aldri antydet at den har vert treigstartet.

Noen tips?

Skrevet

Startsperra som tuller seg?

Har du defa evt? prøv å lås for så å låse opp bilen også starter du!

Hør om bensinpumpa slår seg på viss det ikke hjelper med å låse/låse opp bilen.

Har opplevd det før en gang selv.

Skrevet

Lukter det bensin når du prøver og starte? gjør det ikke går ikke bensinpumpa, lukter det derimot bensin får du ikke gnist.

Går ikke bensinpumpa kan det være selve pumpa, bensinpumpereleêt eller startsperra tuller... prøvd annen nøkkel? har du bensin på tanken? :P

Skrevet

prøv og start den med startgass og hold den igang i 10 sec vha spraye små regelmessige dusjer inn i innsuget...

prøvd annen nøkkel? hvis bensinpumpa ikke går kan det være pga startsperra... går bensinpumpa når du setter på tenninga?

Skrevet

Får prøve det med startgassen. Har ikke prøvd annen nøkkel nei, og vet ikke om pumpa starter når jeg vrir om tenninga! Vet ikke hvordan den høres ut, men det virker som om det er noen lyder som kommer når tenninga er på.. Hvor ligger pumpa? Kort prosess å bytte?

Skrevet

hvis du har åpen døra når du setter i nøkkelen og vrir til pos 2 (rett før startmotoren går rundt) skal du høre en slags summelyd, ligger vel i tanken eller ved tanken et sted :) skrudd minimalt på e36 :P

Skrevet

bensin pumpa ligge under baksete.. Veldig lett og skifte, bare løft av benken og skru av det svarte lokket som ligger der. 4 skruer, så kan du prøve å dunke på pumpen, det hender ofte att den bare henger seg opp.. Men vist ikke det funker så hører du iallefall om den summer når du vrir om tenninga.. Skru av det svarte "lokket" som er rundt pumpa så drar du den rett opp, men du må være forsiktig med bensin måleren :)

Skrevet

Fikk ut pumpa nå ja :) Null lyd i den. Prøvde å dunke med hammer når den var på plass men uten resultat.. Har ikke sjekket sikring å rele enda. Det står på tysk hos meg, så hvis noen vet hvilken sikring og rele jeg skal sjekke så hadde det vert knall!

Skrevet

Releene sitter i 3 rekker forfra i bilen og bakover. Hvis du står foran bilen er det releet som er fremst og til venstre til bensinpumpa. Altså, på den ene rekka som kun har 3 enkle releer, innerst mot midten av motorrom, er det det fremste. Sikringen er jeg ikke sikker på, men du kan jo prøve å oversette og finne ordet "bensinpumpe" på tysk, for så og se på lokket over sikringsboksen :wink:

Skrevet

Gjorde det enkelt å skifta ut pumpa med ei fra biltema. Funker nå, men pumpa passet ikke i det originale "plasthuset". Så nå henger pumpa kun i slangen.

Går pumpa hele tiden eller kun i startfasen?

Tenker hvis det skulle skje noe så stopper bilen tvert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...