Melicon Skrevet Mai 5, 2010 Share Skrevet Mai 5, 2010 Hei Kanskje litt dumme spørsmål men de for nå bare vær Lurer litt på om abs sensorene på bilen min er like? min har streiket og regner med det er en føler som har tatt kveld. Har ikke fått målt sensorene enda da jeg ikke vet helt hvordan jeg skal få målt dem, Er det slik att når jeg skal Ohme sensorene att hjulet må snurre? Og speedometere mitt har også klikket, Har det noe med abs'en å gjøre? Mener det er slikt på e39? og vist ikke, hvor er den eventuelt? på diffen? Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Mai 5, 2010 Share Skrevet Mai 5, 2010 Er ganske sikker på at det er forskjell på fremre og bakre ABS-sensor. Du kan som regel måle dæ frem til en defekt sensor, men diagnoseverktøy er tingen om ikke... Du skal måle nokså nøyaktig 1k ohm (1000 ohm). Letteste måte og måle sensorene er å kople fra i skjøtene, nære føleren og benytte et multimeter. Nei, hjulet må ikke snurre ved måling. Speedometeret har ikke noe med ABS-problemer. Du har en sensor i bakkant av differensialen ja. Evt dårlig kontakt bak speedometeret. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melicon Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2010 Tusen takk for info'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå