morteym Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 Hadde 323n på eu-kontroll og da kom de over knukket endeledd stab-stag på venstre side bak. Anslått arbeidstid maks 1t. Lurte på om det er enkelt å bytte selv uten å ha bilen på bukk? Eventuelt hva må jeg løsne på? Har ikke sett dette selv enda så vet ikke hvilken del det er.
Dirty Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 kyllingbeina på stabstaget du tenker på ? såfall er de lette å bytte
morteym Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Skrevet Mai 5, 2010 Jeg vet ikke, det han sa var endeledd på stabilisatorstag bak, anslo delekostnader på 3-400 kr.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 Må være "kyllingbeina" eller lenkearmen som noen også kaller det. Kan ikke være noe annet enn del nr 6. Er ganske lett å bytte ja, klarer sikkert å bytte de ved å jekke opp bilen i ræva og så sette bukk under hver side bak.
Dirty Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 klart man klarer det. BMW 2002 Fredrik tror du alle har løftebukk hjemme i garasjen
morteym Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Skrevet Mai 6, 2010 Selve staget er tredd gjennom foringer på kyllingbeinet, det var et helvete å få den av, men det gikk til slutt. Dessverre er det like tight å få pressa den på. Var vanskelig å få plass til noen skrutvinge der og... Noen som har råd?
morteym Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Skrevet Mai 6, 2010 Får vel besvare mitt eget spørsmål som vanlig... Fy faen så tight den foringen var, skulle likt å visst hva slags verktøy verkstedet bruker for å få på denne. Måten jeg fikk den på til slutt var å bruke fjærtvinge (skrutvinge til å presse sammen fjærene på bilen) og justere den slik at den ene enden holdt fast i stabstaget, også la jeg en stor fastnøkkel mellom på motsatt side slik at jeg fikk brukt fastnøkkelen til å presse inn foringen med rå kraft mens tvinga holdt den i mot. Til og med da virka det som at foringen bare flekset mens den hang igjen uten å gli inn. Brukte 565 for å smøre, ikke akkurat det man vil ha på gummiforinger, men men. Bortsett fra det så var prinsippet like enkelt som å bytte en lyspære.
Langlo Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 den gamle er bare å kutte med baufil eller vinkelsliper, så greaser du inn den nye godt og stabstaget, så smetter det nye innpå som gull
morteym Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Skrevet Mai 6, 2010 Den gamle var knekt, tror det gjorde jobben med å få den av mye enklere ja. Skulle kanskje brukt grease istedet, fant grease i garasjen når jeg var ferdig
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Jeg rengjorde bare endene på stab.staget godt før jeg smurte på litt tynt fett og da smatt lenkearmene på i ei farlig fart Men det er vanlig å være etterpåklok
morteym Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Skrevet Mai 6, 2010 Jeg har vanskelig for å tro at det skulle vært så enormt stor forskjell, men ser ikke bortifra at du har rett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå