Gå til innhold

Elendig service hos verksted. Er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ikke nevne navn på verksted, men jeg leverte inn bilen her om dagen fordi jeg skulle bytte taklukepakning og rette opp en skjev takluke.

Dette lovte de å fikse 4. mai, og siden de ønsket bilen kl 08.00 om morgenen måtte jeg stresse med å bytte fra meg en tidligvakt. Jeg leverte bilen som avtalt, og ringte de kl 16.00 for å høre hvordan det gikk. Da hadde de ikke hatt tid til å se på bilen, men skulle ta den fortløpende dagen etter.

I går (5. mai) ringer jeg på nytt kl 16.00 og spør om status på bilen. Da sier han jeg snakker med at de nå skrur på bilen. Samme kveld kjører jeg en tur forbi verkstedet, og det viser seg at bilen ikke har blitt rørt. Den står på samme sted som tidligere, tapen på takluka er ikke blitt rørt, og taktrekket henger fremdeles på plass.

Kl 08.00 (i dag) konfronterer jeg de med dette. Han jeg snakker med sier at jeg ikke kan hente bilen fordi de driver å skrur på den. Jeg går ut og ser på bilen, og takluka har fremdeles tapen på seg, og ingenting har blitt gjort med taktrekket i bilen. Da virker påstandende om at de har skrudd mye på takluka lite troverdig?

Kjenner jeg blir mektig irritert nå! Hvordan er det mulig å ha skrudd mye på takluka når det ikke har vært åpnet eller taktrekket er rørt?

Skrevet

De har rett og slett ikke gjort noe. Press på for å få det gjort, sett gjerne en deadline til neste dag. Eller ta ut bilen og få et annet verksted til å gjøre det.

Skrevet

Det er, uheldigvis, ikke uvanlig at slikt forekommer hos forskjellige bilverksteder rundt om i landet. Men siden de nok også har mer enn nok å gjøre burde du kanskje ta beskjedene deres med en klype salt. Det er nok litt usikkerhet hos dem du snakker med som kanskje virker som lureri for deg. At de skrur på bilen kan nok også bety at den står og de venter på deler skal bli levert. De har nok hatt bilen inne og kikket etter hva de må ha av deler, men siden de venter på delene ser det ut som den er urørt, noe den på en måte er, men de kan jo heller ikke drive å levere ut bilene mens de venter på deler heller! Det som er utslagsgivende, syns jeg, i denne saken er regningen du får. Hvis den virker urimelig i forhold til ant. timer som burde vært brukt, så ta kontakt og be dem gå igjennom jobben muntlig for deg. Det er sånn på verksteder at mange vil ha bilene sine så fort som mulig og mange ganger er det extra arbeid på noen biler som kommer i tillegg til forventet arbeid. Dette forskyver timeplanen deres og da gjerne løfter ang. ferdigstillelse av biler. Det er faktisk ikke bare bare heller. Det er bare sånn det er. Hjelper ikke å være mistenksom og utålmodig, ingen verksted tjener på å drive med snusk og fanteri. Men det betyr jo ikke at det forekommer. Vær litt tålmodig, og stol heller litt på at de gjør en grei jobb til en grei pris. Ihvertfall vent på regningen før du konkluderer med det ene eller andre :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...