Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i en liten krangel med takstmann angående pris på min 1996 modell 328 i touring. Før jeg krasjet hadde den 230000km.

Bilen var fullt utstyrt fra fabrikk uten om automatkasse.

Fikk med toning av ruter (5000kr) at det var e36 m3 stoler i bilen som ettermontert ekstrautsyr.

Tilbudet jeg fikk med takstmann av bilen var skremmende ; 65000kr :shock:

Synest dettte ble meget lite, jeg selv kjøpte bilen for 113000kr for 2 år siden. Forventet at jeg kunne få 80-90000 for bilen.

Hva synest dere?

Her er bilder av bilen og interiøret

szzxrdwu6rnmdvna88gj.jpg

7r0q72i8xmn67qtyfrx7.jpg

Skrevet

Det tilbudet du får av takstmannen er bare å ta med en klype salt.

Krasjet en bil selv, og fikk plutselig 15000kr mer etter et par samtaler med argument imot det tilbudet jeg fikk først.

Finn en bil av samme sort på en salgside, og send den til takstmannen.

Vis du finner en 328 i den standen som din var til 65000kr, vil jeg gjerne kjøpe den! :)

EDIT :

Her har du jo en, kanskje ikke det beste eksemplet men...

Den har gått nesten 100k mer, men er orginal M-Tech...

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22021821

Skrevet

hmm..tror ikke 65000kr er en helt urimelig sum, selv om det høres slik ut.. Verdiene som blir regnet ut på en slik takst er den "fysiske" verdien, om det går an å si det slik. Den verdien som en potensiell kjøper(som er ute etter en slik bil) vil gi er nok ofte høyere..

F.eks folk her inne ville jo gitt høyre hånden for en E30 som var rustfri, mens andre bare ser på det som en gammel bil..

Ble litt klønete sagt dette her, er jo selvsagt en kjip situasjon å komme i også..

Skrevet

Rødboka sier mindre enn det han har fått tilbud om.

Når min Norsksolgte 96 mod 328i sedan ble kondemnert ifjor med ca 140'km på klokka sa rødboka rett over 50' når min korte km.stand var tatt hensyn til. Endte med at jeg fikk i underkant av 100'. Det var også egentlig for lite med tanke på hva en tilsvarende bil koster, HVIS man fant en med den km.stand. Du får ikke for fancy stoler etc, med mindre det er tegnet egen tillegsforsikring for dette.

Skrevet
Kan ta denne som et eksempel :

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Denne har gått 100000km mer enn min, men har tilsvarende utstyr i forhold til min

Avgiftene for å ta inn en sånn bil blir på 71199 NOK,

Ikke er jeg noe rakettforsker eller mattegeni, men alle skjønner jo at dette blir kostende "litt" mer å ta inn en sånn bil enn de 65000 jeg fikk tilbud om!

Du kan prøve deg, og håpe takstmannen ikke vet stort om import, for sjansen er stor for at de reelle avgiftene er en del lavere. Riktig nok er det dette du må betale med en gang, men ettersom listeprisene (rødboka) er mye lavere enn kun avgiftene, så bruker man alternativ beregning på en sånn bil, og da er det listepris man tar utgangspunkt i, så da ville man sannsynligvis fått refundert en betydelig sum. Hvor mye finner du ut hos nærmeste tollkontor.

PS: Bilen du sammenligner med er to år nyere enn din, og er en original M-tech...

Skrevet

Spørs om de gidder gjøre det for deg, her må man ihvertfall bare hive seg i bilen og dra til nærmeste tollkontor selv. Der står det en PC med oppslagsverk og beregningskalkulator på, så er det full selvbetjening for å taste riktig og finne ut det man vil. Hvis du har tilgang på dataene fra siste boka så kan du bruke toll.no hjemmefra, der ligger også alternativ beregning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...