kelvin Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Hei, Jeg mistenker at det er en lekkasje rundt den tanken, da jeg har vært på service i begynnelsen av Mars og fikk fyllt på frostvæske. Det har gått kun 2 måneder og den "frostvæske lampen" begynte å lyse for 4 dager siden. Har ikke kjørt så mye i det siste. Har noen spørsmål rundt dette: 1) Er det helt sant at man kan kjøre med bare vann i den tanken, utenom vinter? 2) Hvordan fjerner mann gammel frostvæske fra den tanken? Kan man bare bruke en vannslange og spylle inn i tanken? 3) Er det lett å skifte ekspansjonstanken? BMW E46. Takk på forhånd.
JonasD Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Vil ikke anbefale deg å kjøre kun med vann om sommeren, da kjølevæske har også en smøreegenskap til motoren. Regner med du har en tapp under eks.tanken din, der kan du tappe ut systemet, fylle på vann, starte bilen og la det sirkulere, deretter tappe det igjen, og fylle med frostvæske. Godt mulig at du får luft i systemet da, men da er det bare å etterfylle vann og lufte ut.
Lars89 Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Hvorfor tror du det er tanken som lekker? Sjekk om radiator er banan-formet og for lekkasje bak på toppen (stuss/slanger) Du kan ikke kjøre med bare vann. Bland 50/50 med frostvæske Den er relativt lett å skifte http://www.bmw330ci.net/maintenance/completecoolant.php
kelvin Skrevet Mai 20, 2010 Forfatter Skrevet Mai 20, 2010 ok. takker for svar! usikker på hvor det lekker. radiatoren ser greit ut for meg. må nesten fylle på vann hver eneste gang jeg kjører bilen. men skal ta bilen på verksted neste uke. håper det går bra og ikke bli for dyrt...
kelvin Skrevet Mai 20, 2010 Forfatter Skrevet Mai 20, 2010 ok. takker for svar! usikker på hvor det lekker. radiatoren ser greit ut for meg. må nesten fylle på vann hver eneste gang jeg kjører bilen. men skal ta bilen på verksted neste uke. håper det går bra og ikke bli for dyrt...
kelvin Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Skrevet Juni 4, 2010 da var det fikset, ser det ut som... har vært hos verksted og fikk byttet ut termostathus. kostet ca 2200 kr. har nå kjørt litt over 200 km, uten at kjølevæske-lampen lyste. ser også tydelig at det ikke renner noe på bakken, som det gjorde tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå